کارنامه سبز ها چه کسانی هستند ؟


جهت مشاوره در زمینه کارنامه سبز ها چه کسانی هستند ؟

کارنامه سبز ها چه کسانی هستند ؟

کارنامه سبز همان کارنامه نهایی و هم چنین محرمانه است که این کارنامه ، پس از اعلام نتایج کنکور منتشر میشود که داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org میتوانند دریافت کنند .


کارنامه سبز ها چه کسانی هستند ؟

پس از اتشار کارنامه کنکور ، داطلبان کنکور 1400 ، به چند دسته تقسیم میشوند : افرادی که از رتبه و نتایج خود راضی هستند و در دانشگاه مد نظر خود شده اند ، دسته دیگر برعکس این داوطلبان هستند ، عده ای  عده ای مردود شده اند و عده ای از رشته محلی که در آن قبول شده اند  احساس نارضایتی دارند .


مردودی های کنکور کارنامه سبز دارند ؟

توجه داشته باشید که امکان استفاده از کارنامه سبز برای آن دسته از داوطلبانی که مردود شده اند، به هیچ وجه وجود نخواهد داشت و داوطلبان مردود شده می توانند شانس خود را در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور سراسری و یا تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد امتحان نمایند. بنابراین کارنامه سبز یا کارنامه نهایی اطلاعات لازم را در اختیار داوطلبانی که قصد دارند به یکی از انتخاب های پایینی انتقالی بگیرند، قرار می دهد و در کارنامه سبز این فرصت به داوطلبان داده می شود که اگر امکان قبولی در اولویت های پایین تر برای آن ها وجود دارد، بتوانند از آن استفاده کنند.


نکات مهم در رابطه با کارنامه سبز کنکور سراسری 

کارنامه سبز مختص داوطلبانی است که انتخاب رشته خودرا انجام داده اند و دریک رشته محل  پذیرفته شده اند.

کارنامه سبز از اهمیت بالایی برخوردار است که از جمله میتوان گفت، با استفاده از کارنامه سبز فرصت تغیرررشته یا دانشگاه را دارید .

راهنمای کارنامه سبز:

این کارنامه از چند ستون به نام های ( ” ستون کد رشته امتحانی انتخاب داوطلب براساس دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ”      رتبه داوطلب ”   ” اخرین رتبه قبولی ”   ” نتیجه ” ) است .

رتبه داوطلب : رتبه درج شده در این قسمت پس ازمقایسه با تمام  انتخاب کنندگان این رشته محل حساب شده است .

اخرین رتبه قبولی:

دراین ستون رتبه آخرین قبولی دربین انتخاب شدگان این رشته احتساب شده است

ستون نتیجه:

در این ستون انتخاب های متقاضیان به ترتیب علاقه ها قرار داده شده است و رتبه متقاضی پایین تر ازآخرین نفر قبولی باشد، آن فرد درآن رشته پذیرفته شده و با علامت * نشان داده میشود.

داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کرده اند برای استفاده باید در مهلت استفاده از کارنامه سبز به سایت سامانه سنجش به نشانی sanjesh. org مراجعه کرده و سپس پس از ورود وارد لینک مربوط به کارنامه نهایی شوند و باوارد کردن اطلاعات خواسته شده برای دریافت کارنامه خوداقدام کنند.

به این نکته توجه داشته باشید که اطلاعات کارنامه سبز برای افرادی کع رتبه انها ازآخرین فرد قبول شده پایین تر باشد مفید و لازم است.


راهنمای استفاده از کارنامه سبز کنکور 1401

کارنامه سبز کنکور سراسری ۹۹ از 5 ستون تشکیل شده است / راهنمای استفاده از کارنامه سبز کنکور

ستون ترتیب علاقمندی داوطلب بر اساس فرم انتخاب رشته

ستون کد رشته امتحانی انتخابی داوطلب بر اساس دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری

ستون رتبه داوطلب : رتبه مندرج در این ستون پس از مقایسه با تمام انتخاب کنندگان این رشته محل محاسبه شده است . به عبارت دیگر کارنامه اولیه کنکور سراسری کلیه داوطلبانی که این رشته محل را در فرم انتخاب رشته خود درج کرده اند با یک دیگر مقایسه شده و بر این اساس رتبه ای به هر یک از آن ها اختصاص می یابد .
به بیانی ساده : رتبه از مقایسه نمره کل داوطلبان در سهمیه مورد نظر با هم به دست می آید . سازمان سنجش داوطلبان را بر اساس نمره کل ( تراز ) و به صورت نزولی مرتب می کند و به بالاترین نمره کل رتبه 1 و دومین نمره کل رتبه 2 و … می دهد .

به عنوان مثال اگر بالاترین تراز کسب شده توسط داوطلب تجربی 13000 باشد سازمان سنجش رتبه 1 را به او می دهد و مابقی رتبه ها متناسب با تراز به داوطلبان از 2 تا… اختصاص داده می شود . بنابراین هر چه تراز اکتسابی داوطلب بالاتر ، به تبع آن رتبه داوطلب پایین تر خواهد بود و شانس قبولی او بیش تر می باشد .

ستون آخرین رتبه قبولی : رتبه آخرین نفر قبولی در بین انتخاب کنندگان این رشته محل محاسبه شده و در این ستون درج می شود .

ستون نتیجه : در این ستون انتخاب های داوطلبان به ترتیب علاقه بررسی می شود .

اگر رتبه داوطلب در رشته محلی پایین تر از رتبه آخرین نفر قبولی باشد ، داوطلب در آن رشته محل پذیرفته شده و با علامت * نمایش داده میشود .

5/5 - (1 امتیاز)
جهت مشاوره در زمینه کارنامه سبز ها چه کسانی هستند ؟ ؛
از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره صدای مشاور تماس حاصل فرمایید.
9099071613 تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 1523
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اینستاگرام صدای مشاور تلگرام صدای مشاور