تغییرات اعمال شده در کنکور 1402 – نحوه برگزاری کنکور ۱۴۰۲


جهت مشاوره در زمینه تغییرات اعمال شده در کنکور 1402 – نحوه برگزاری کنکور ۱۴۰۲

تغییرات اعمال شده در کنکور 1402


تغییرات اعمال شده در کنکور 1402 

نحوه برگزاری کنکور ۱۴۰۲

TIK 2 تغییرات اعمال شده در کنکور 1402، در این طرح ۶۰ درصد یا بهتر است بگوییم حجم قابل توجه ای از قبولی هر فرد توسط معدل نهایی انجام می گیرد! و این یعنی تمرکز رقابت بر روی امتحانات نهایی است! این در حالی است که در امتحانات نهایی چیزی به عنوان ضریب بندی موجودیت ندارد! چون ملاک معدل گیری از نمرات است! با این حساب درسی آسان مانند روانشناسی با درسی سخت مثل علوم فنون یا ریاضی برابر است!




TIK 2 مشکل بعدی این طرح در ورقه های امتحانی دیده خواهد شد! زیر این امتحان ها تشریحی یا حداقل بخش خیلی زیادی از آن تشریحی خواهد بود! در امتحان تشریحی ممکن است مصحح ها با تعاریفی گوناگون رو به رو شوند که هر تعریف به شکلی منظور جواب را رسانده باشد یا افعال جمله تغییر کند که تفکیک این تعاریف بر اساس نمره کاری بسیار بسیار دشوار است و ممکن است عدالت به صورت کامل رعایت نشود!

TIK 2  مشکل بعدی زیاد بودن روز های برگزاری امتحانات نهایی است! کنکور سراسری یک روز است با این حال در سال های گذشته مخصوصا سال ۹۹ دیدیم که چگونه سوالات به صورت گسترده منتشر شدند و تقلب های بسیاری صورت گرفت به طوری که خبرگزاری های زیادی خبر آن را منتشر کرد اند! حال شما تصور کنید که امتحانات نهایی که میانگین ۱۰ روز است چه اتفاقاتی ممکن است رخ دهد! این راهم در نظر بگیرید که تجهیزات ضروری امتحان مثل نیروهای امنیتی انتظامی، تجهیزات ردیابی اشیا و … باید برای هر حوزه برگزاری امتحانات نهایی محیا شود

تغییرات اعمال شده در کنکور 1402

TIK 2  متاسفانه هر ساله خبر هایی بسیار آزار دهنده ای از امتحانات نهایی در سطح کشور مخابره می شود که نمونه اش را حتی در امتحانات دی ماه امسال یعنی ۱۴۰۰ شنیده ایم! چه تضمینی وجود دارد که برخی از کادر اجرایی آموزش و پرورش که بعضا از وضع مالی مناسبی هم برخوردار نیستند و حراست از امتحانات نهایی بر عهده آن هاست در برابر پیشنهاد های چند صد میلیونی سست نشوند!

TIK 2  مشکل بعدی در کنار زیاد بودن روز های برگزاری آزمون زیاد بودن حوزه های برگزاری است! در کنکور همه داوطلبان در یک روز مشخص در یک مکان مشخص جمع می شوند! مثلا در شهر اسلامشهر که از شهرستان های تهران است همه داوطلبان جمعه صبح باید در محل برگزاری کنکور که در منطقه قائمیه این شهرستان است حاضر شوند! اما در امتحانات نهایی چون تعداد امتحانات زیاد است عملا امکان این وجود ندارد که همه داوطلبان که تعداد چند هزار نفره و در شهرستان های بزرگ بالای چند ده هزار نفر هستند را هر روز به حوزه های مشخص کشاند پس چاره ای نیست که مثل روال قبل امتحانات نهایی در مدارس خودشان برگزار شود! و این یعنی زیاد شدن حوزه های برگزاری و عواقبی که ممکن است داشته باشد! همچنین این حوزه های زیاد را برای شهرستان های دور دست یا مرز نشین نظر بگیرید و خود خطرات را بسنجید!


دو مرحله‌ای شدن کنکور 1402

Click 1


TIK 2مشکل بعدی سیل داوطلبان پشت کنکور است که در امتحانات نهایی سال های گذشته مثلا ۹۹ یا ۹۵ یا ۹۴ شرکت کرده اند! طبعا امتحانات نهایی آن سال ها به دشواری امتحانات نهایی ۱۴۰۲ نخواهد بود ولی به هر حال بر روی ورق آن ها در این امتحان شرکت کرده اند و مستحق تاثیر ۶۰ درصد قطعی هستند! آیا امتحانات نهایی سال های پیش سطح دشواری اش با ۱۴۰۲ برابر خواهد بود؟

TIK 2 مشکل بعدی وجود و استمرار موسسات مافیا/تبهکاری کنکور است! با این طرح هیچ خللی در فعالیت این موسسات ایجاد نمی شود! آن ها از این پس هم بازار ۴۰ درصدی کنکور را خواهند داشت و هم بازار ۶۰ درصدی امتحانات نهایی! و حتی با این قانون جدید می توانند جهشی ظاهری در فعالیت های خود ایجاد کنند و به بهانه قانون برگزاری جدید هزاران پیشنهاد وسوسه انگیز به دانش آموزان ارائه دهند و حتی شکل برگزاری آزمون ها را هم متنوع کنند مثلا آزمون های تستی و آزمون های تشریحی و عملا این طرح نه این که هیچ مبارزه ای با مافیای قدرتمند کنکور نداشته بلکه بازار کار آن ها را وسیع تر هم کرده!

به این مطلب امتیاز بدهید.
جهت مشاوره در زمینه تغییرات اعمال شده در کنکور 1402 – نحوه برگزاری کنکور ۱۴۰۲ ؛
از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره صدای مشاور تماس حاصل فرمایید.
9099071613 تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 1510
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اینستاگرام صدای مشاور تلگرام صدای مشاور