مشاوره حضوری انتخاب رشته کنکور سراسری و آزاد 1400 – 1401

مشاوره حضوری انتخاب رشته


همانطور که می دانید مرحله انتخاب رشته یکی از مراحل مهم کنکور سراسری است. حتی میتوان این موضوع را اصلی ترین مرحله کنکور دانست. مرحله انتخاب رشته می توانند سرنوشت داوطلبان کنکور را تغییر دهند، از همین ‌رو حائز اهمیت است.

همین مساله سبب شده است تا داوطلبان استرس و نگرانی زیادی در رابطه با مرحله انتخاب رشته داشته باشند. زیرا انتخاب رشته روی آینده  دانش آموزان نیز تاثیر می گذارد. اما مساله این است که چگونه یک انتخاب رشته خوب داشته باشیم؟؟

در ادامه مقاله در رابطه با مشاوره حضوری انتخاب رشته کنکور سراسری و آزاد برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد.


مشاوره انتخاب رشته حضوری کنکور سراسری

اولین چیزی که در یک انتخاب رشته مهم است زمان انتخاب رشته کنکور است. داوطلبان می‌خواهند بدانند که نتایج اولیه چه زمانی اعلام میشود؟؟؟ در چه دوره هایی مجاز به انتخاب رشته شده اند ؟؟؟

کارنامه کنکور سراسری 1400 منتشر شده است. در این مرحله مهمترین کار انتخاب رشته است، شمات میتوانید به صورت حضوری و تلفنی انتخاب رشته خود را انجام دهید.

جهت رزرو انتخاب رشته حضوری با شماره 02148098 تماس بگیرید.


مشاوره حضوری انتخاب رشته



زمان انتخاب رشته کنکور سراسری و آزاد 1400 

زمان انتخاب رشته یکی از مسائل مهم کنکور است . در سال‌های گذشته کنکور در تیر ماه برگزار میشد . عموماً نتایج اولیه کنکور در مرداد ماه اعلام میشد و داوطلبان در همین مرحله اقدام به انتخاب رشته می کردند. اما امسال با تغییر تاریخ کنکور زمان دقیقی از انتخاب رشته کنکور در دست نداریم. از همین رو شما عزیزان جهت اطلاعات و زمان دقیق انتخاب رشته می توانید به کانال تلگرام و اینستاگرام کنکور بپیوندید تا جدیدترین اطلاعیه ها را دریافت کنید همچنین در این مقاله از زمان انتخاب رشته کنکور سراسری را قرار می دهیم.


رشته های کشوری، بومی، استانی و ناحیه ای

در انتخاب رشته با رشته های مختلفی از جمله رشته های کشوری، بومی، استانی و ناحیه ای مواجه میشوید . شاید برای شما این اصطلاحات  ناآشنا باشند. در ادامه مقاله در رابطه با این اصطلاحات توضیحاتی را ارائه میدهیم.


رشته‌‏های استانی: رشته‌‏ هایی هستند که در اکثر استان‌‏ها گسترش داشته و از نظر کاربردی نیز، فارغ ‌‏التحصیلان آن رشته‌‏ها نیاز استان را تأمین می‌‏کنند.


رشته‏‌ های ناحیه‌‏ای : از مجموع چند استان مجاور یک ناحیه بومی تعیین می‌‏شود. رشته‌‏هایی ناحیه‌‏ای هستند که در اکثر استان‌‏ها وجود ندارند؛ ولی در چند استان مجاور که به عنوان یک ناحیه تلقی می‌‏شوند موجود هستند.


رشته‌‏ های قطبی : از مجموع چند ناحیه، یک قطب بومی ایجاد می‌‏شود. رشته‏‌هایی قطبی هستند که در اکثر نواحی وجود ندارند، ولی در چند ناحیه مجاور که به عنوان یک قطب تلقی می‌‏شود، موجودند.


رشته ‏‌های كشوری : شامل رشته‌‏هایی است که در اکثر قطب‌‏های کشور وجود ندارند و تنها در معدودی از دانشگاه‌ ها ارائه می‌شوند؛ به عنوان نمونه، گزینش بومی برای تمامی رشته‌‏های گروه آزمایشی هنر در دوره روزانه با توجه به ظرفیت بسیار کم آنها، در مقایسه با سایر گروه‏‌ها، اعمال نمی‌‏شود و در نتیجه نوع گزینش آن کشوری است.

21178نکات مهم انتخاب رشته :



در زمان انتخاب رشته یکسری نکات مهم را باید بدانید  که برایتان به تفکیک توضیح داده ایم.


1 1


اگر اولویت شما رشته های شرایط خاص است ، آن را در انتخاب های اول قرار دهید

2 4به طور کلی پذیرش در رشته های کنکور سراسری به 3 صورت متمرکز، متمرکز دارای شرایط خاص و صرفا براساس سوابق تحصیلی می باشد.


به این مطلب امتیاز بدهید.
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 1510
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اینستاگرام صدای مشاور تلگرام صدای مشاور