هزینه انصراف از دانشگاه آزاد درسال 1401


جهت مشاوره در زمینه هزینه انصراف از دانشگاه آزاد درسال 1401

هزینه انصراف از دانشگاه آزاد طبق بخش نامه این دانشگاه بر اساس مقطع تحصیلی و اینکه دانشجویان در رشته های علوم پایه،علوم انسانی و ادبیات،علوم پزشکی و فنی مهندسی می باشد متفاوت است، حال سوال پیش می اید که معیار این هزینه چیست؟ در واقع معیار این هزینه طبق فرمول،مبلغ شهریه ثابت و تعداد ترم های گذارانده شده توسط داوطلب می باشد.

هزینه انصراف از دانشگاه آزاد

افراد مختلف به دلایل مختلفی وارد رشته های دانشگاه آزاد می شوند گاهی به خاطر عدم انجام سربازی گاهی به خاطر ماندن پشت کنکور و گاهی به اشتباه رشته ای که در آن علاقه ندارند را انتخاب می کنند که در این صورت به دنبال انصراف از دانشگاه آزاد هستند که در پی این انصراف مجبور به پرداخت هزینه انصراف از دانشگاه آزاد میشوند

نحوه محاسبه هزینه انصراف دانشگاه آزاد

سوالی که برای کسانی که قصد انصراف از دانشگاه آزاد را دارند پیش می آید این است هزینه انصراف از دانشگاه آزاد چقدر است ؟ این بستگی به شما دارد یعنی اینکه شما در چه رشته ای تحصیل کرده ورودی چه سالی هستید یا اینکه چند ترم گذرانده اید که طبق شرایط تحصیلی شما فرمول محاسبه هزینه انصراف از دانشگاه آزاد طبق جدول زیر است

مقطعطریقه محاسبه هزینه انصراف
کاردانی ، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته(تعداد ترم ثبت نام شده -4)x(نصف شهریه ثابت)
کارشناسی پیوسته(تعداد ترم ثبت نام شده -8) x(نصف شهریه ثابت)
دکترای حرفه ای دامپزشکی(تعداد ترم ثبت نام شده -12) x(نصف شهریه ثابت)
دکترای حرفه ای گروه پزشکیکل شهریه ثابت باقی مانده تا اتمام دوره
دکتری تخصصی(تعداد ترم ثبت نام شده -7) x(نصف شهریه ثابت)
دکتری تخصصی ورودی های ۹۴ به بعد
(تعداد ترم ثبت نام شده -6) x(نصف شهریه ثابت)
دستیاری تخصصی کل شهریه ثابت باقی مانده تا اتمام تحصیل

مثال هزینه انصراف از دانشگاه آزاد

هزینه انصراف از دانشگاه ازاد برای دانشجو دکترای تخصصی که ورودی 94 به بعد،با شهریه ثابت 8 میلیون که ترم دو می باشد را برای شما محاسبه خواهیم! با توجه به جدول محسابه هزینه انصراف دانشگاه آزاد شهریه ثبات یعنی 8 میلیون تقسیم بر دو می شود، سپس از اختلاف ترم شما از عدد شیش بدست می آید که در نهایت هزینه انصراف برای این فرد 12 میلیون تومان می شود. 12.000.000=( 6-2 )* 8/2

آنچه از محسابه بالا می آموزیم هر چه ترم گذرانده ما بیشتر باشد هزینه انصراف در هر مقطعی باشیم کمتر می شود. البته شما میتوانیم با رایزنی با ریاست دنشگاه از مقدار این هزنیه بکاهید چرا که ریاست دانشگاه امکان کاهش این هزینه را دارد.

در صورتی که تقاضل پرانتز دوم در جدول هزینه انصراف دانشگاه آزاد صفر شود دانشجویان ملزم به پرداخت هزینه نمی شوند ، زمانی پرانتز دوم صفر می شود که شما در ترم آخر اون مقطع قصد انصراف از دانشگاه را داشته باشید.

دقت کنید اگر شما اخراج بشوید هزینه ترمی که اخرج شدید را به شما پس نمیدهند ولی هزینه انصراف برای شما تلقی نخواهد شد و نیازی به پرداخت هزینه انصراف نیست

هزینه انصراف در ترم یک در صورتی از شما گرفته نمیشود که شما قبل از 30 مهر ماه برای نیسمال اول و 30 بهمن ماه برای نیم سال دوم انصراف دهید البته به غیر از دانشجویان مقطع دکترای حرفه ای برای گروه پزشکی که به نظر میرسد باید هزینه در ترم یک هم پرداخت کنند

چطور از هزینه انصراف دانشگاه آزاد معاف شویم؟

برای معافیت از هزینه انصراف دانشگاه آزاد طبق همین بخش نامه راه های متعددی وجود دارد که برای شما شرح میدهیم

  • در صورت تغییر رشته در دانشگاه آزاد نیازی به پرداخت انصراف در این دانشگاه نیست چرا که برای تغییر رشته شما باید ابتدا از رشته ای که در دانشگاه آزاد تحصیل میکنید انصراف دهید .
  • در صورتی که نیم سال اول تحصیلی فرقی نمیکند در چه مقطعی و در چه ورودی باشید مرخصی بگیریند و در نیم سال دو ثبت نام نکنید دقت به لفظ ثبت نام بنمایید که نباید انتخاب واحد انجام دهید که در صورت درخواست انصراف از شماه هزینه انصراف دانشگاه ازاد گرفته نمی شود.
  • در صورتی که در مقطع کارشناسی پیوسته در حال تحصیل هستنید و قصد انصراف دارید و درخواست مدرک معادل مقطع کاردانی بکنید در این صورت شما با کاهش هزینه انصراف دانشگاه آزاد روبرو میشوید و هزنیه انصراف مقطع کاردانی را باید پرداخت بکنید.
  • اگر شما در حال تحصیل در دانشگاه آزاد باشید و در یکی دیگر از واحد های دانشگاه آزاد باشید ثبت نام کنید و در صورتی که گواهی ثبت نام در واحد بعدی را ارائه دهید نیازی به پرداخت هزینه انصراف نیست .

توجه: واحد دومی که ثبت نام میکنید نباید واحد بین الملل،برون مرزی،ظرفیت مازاد خودگردان و الکترونیک باشد در غیر این صورت مجبور بهپرداخت هزینه انصراف می باشید.

در صورتی که هزینه انصراف شما خیلی بالا می شود و شما ین در چنین موردی ترم زیادی نگذارنده اید میتواند با اخراج شدن از دانشگاه این ملبغ را کاهش دهید البته توجه کنید که شما حداقل واحد برای هر ترم بر اساس مقطع را بردارید و در دوره کاردانی و کارشناسی دو نیم سال معدل زیر 12 و در دوره کارشناسی پیوسته سه نیم سال معدل زیر 12 نیاز است باز هم دقت کنید که حتما سر جلسات امتحان برید چرا که در صورت عدم حضور درس مربوطه برای شما حذف میشود.

مشاوره هزینه انصراف

در صورتی که شما دانشجو رشته های علوم پزشکی باشید شاید روند انصراف شما کمی فرق داشته باشد و نیاز به شرایط طی کردن مراحل دیگری باشید برای همین دقت کنید که در طی کردن این مراحل نیاز به مشاوره دارید و میتوانید از مشاوره ما با تماس از شماه تلفن ها استفاده کنید برای مثل در صورتی که شماه دانشجو علوم پزشکی باشید و در ترم یک انصراف دهید مشمول پرداخت انصراف هزینه دانشگاه ازاد می باشید همچنین پردیس خودگردان بودن و نوع پذیرش شما در مقدار و نحوه پرداخت هزنیه تاثیر گذارد خواهد بود.

به این مطلب امتیاز بدهید.
جهت مشاوره در زمینه هزینه انصراف از دانشگاه آزاد درسال 1401 ؛
از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره صدای مشاور تماس حاصل فرمایید.
9099071613 تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 1527
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اینستاگرام صدای مشاور تلگرام صدای مشاور