هر فرد چندبار میتواند کنکور دهد ؟


جهت مشاوره در زمینه هر فرد چندبار میتواند کنکور دهد ؟

هر فرد چندبار میتواند کنکور دهد ؟

هر فرد چندبار میتواند کنکور دهد ؟

شاید برای شمااین سوال پیش بیاید که هر فرد چندبار میتواند کنکور دهد ؟ پاسخ به این سوال برای هر دسته ازافراد فرق دارد که در ادامه مطلب به این موضوع میپردازیم.


هر فرد چندبار میتواند کنکور دهد ؟


داوطلبان کنکور به 2دسته تقسیم میشوند :

دسته اول این دسته از افراد داوطلبانی هستند که همزمان تحصیل در دانشگاه قصد شرکت در کتکور را دارند

دسته دوم این افراد در پشت کنکور هستند برای کسب موفقیت در دانشگاه مد نظر و رشته مورد علاقه خود


طبقه اعلامیه سازمان سنجش هیچ محدودیتی برای تعداد دفعات شرکت در کنکور سراسری وجود ندارئ و افرادی که با مشکل نظام وظیفه روبرو نیستند میتوانند هر چند بار که میخواهند در کنکور سراسری شرکت کنند.


داوطلبان خانم برای هر چندبار که بخواهند میتوانند در کنکورسراسری شرکت کنند ولی اقایان دوسال متوالی میتوانند شرکت کنند مگر یه شرط معایفیت کامل از سربازی و همراه داشتن کارت معافیت.

دانشجویان روزانه که سال قبل پذیرفته شده اند ، حتی اگر ثبت نام در دانشگاه انجام ندادهدباشند امکان شرکت درکنکور سال بعد را دارند ولی مجاز به اتخاب رشته در دانشگاه های روزانه نیستند .


خم چنین اگر این افراد برای بار دوم در دانشگاه روزانه قبول شوند بایستی شهریه دانشگاه شبانه را پرداخت کنند اما اگر رشته مد نظرتان یکی از رشته های ” پزشکی دندانپزشکی داروسازی ” باشد نیازمند پرداخت هیچ هزینه ای نیستند .


انصراف از دانشگاه شبانه وکنکور مجدد:

ممنوعیت ها

جرایم نقدی

ممنوعیت ها:

اگر داوطلبان در یکی از  رشته های محل های دانشگاه های مختلف و در دوره نوبت دوم یا همان شبانه پذیرفته شده اند ولی قصد انصراف از دانشگاه فوق را دارند میتوانند به راحتی اقدام کنند و هیچ گونه ممنوعیتی شامل حال انها در اینده نمیباشد .

این دسته از دانشجویان بایستی فرم انصراف خود را تسلیم واحد اموزش دانشگاه خود دهند و از فرایند روند ان ااطمینان حاصل نمایند .


جرایم نقدی :

پس از قطعی شدن انصراف خود از دانشگاه فوق ملزم به پرداخت هزینه هستید که این هزینه طبق مصوبه دانشگاه های سراسری 1/5 برابر هزینه شهریه ثابت دوره شبانه است .


هر فرد چندبار میتواند کنکور دهد ؟

هر فرد چندبار میتواند کنکور دهد ؟ به نکات زیر توجه کنید :

single curled card with printed question mark 124595 86  در صورت قبولی در دوره های شبانه برای انتخاب دروه های روزانه در کنکور سال بعد شما نیز مجاز خواهید بود ولی قبل از ثبت نام بایستی از دوره شبانه خود انصراف دهید و فرایند ان تکمیل شده باشد .

single curled card with printed question mark 124595 86 اگر در کلاس های دانشگاه خود شرکت نکنید و از دانشگاه دولتی خود انصراف دهید به طور اتوماتیک انصراف اموزشی میشوید و مجاز به شرایط تحصیل همزمان در دو رشته را دارید .

single curled card with printed question mark 124595 86  اگر در برای تحصیل در دانشگاه شبانه مجاز شده باشید ولی ثبت نام خود را انجام ندهین این بدان معناست که انصراف از تحصیل داده اید .


  برای تکمیل اطلاعات خود و پرسشی که پاسخ ان در این جا قید نشده است میتوانید با کارشناسان ما تماس احصل فرمایید.

هزینه انصراف کلیه مقاطع از نوبت دوم یا همان شبانه :

1  کلیه شهریه ثابت و متغیر نیم سال اول یاد پرداخت شود .

2 3   دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری پس از ثبت نامولی قبل از تصویب پیشنهاد پایان نامه ملزم بهپرداخت 50 درصد شهریه ثابت نیم سال های باقی ماانده و شهریه متغیر مربوط به همان سال هستند .

3 2   دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری پس از ثبت نامولیبعد از تصویب پیشنهاد پایان نامه ملزم به پرداخت بافی مانده شهریه تا سقف 100 درصد کامل شهریه هستند .


انصراف از دانشگاه روزانه و کنکور مجدد

این شرایط دارای دو حالت میباشد که در ادامه انرا توضیح خواهیم داد:

حالت اول : اگر در کنکور یک سال مشخص مثلا 98 شرکت کنید و در یک رشته دانشگاه روزانه قبول شوید به هیچ عنوان حق شرکت در

کنکور سال بعد را نخواهید داشت.

حالت دوم : اگر شما در د انشگاهی دانشجوی ترم 1 یا 2 ان جا باشید و به قصد ترک ان دانمشگاه یا رشته خود  را دارید بایستی تا 30 بهمن همون سال انصراف دهید یا درخواست انصراف خود را به دانشگاه اعلام کرده باشید.


شرایط مجدد شرکت در کنکور کارشناسی ارشد  برای دانشجویان روزانه:

شرایط کنکور مجدد برای این دسته از افراد به این شکل است که این افراد پس از ورود به دانشگاه تا 1 سال از دادن کنکور سراسری محروم هستن و بعد از طی 1 سال میتوانند در کنکور سراسری شرکت کنند .

هم چنین به این نکته توجه داشته باشید که این دسته از افراد اگر قصد قبولی در رشته های پزشکی و پیرا پزشکی را دارند فقط میتوانند در دوره های پردیس خود گردان و ظرفیت مازاد را دارند.


شرایط مجدد شرکت در کنکور دکتری  برای دانشجویان روزانه:

این دسته از افراد بمانند داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد بایستی 1 سال از تحصیل انها در دانشگاه گذشته باشد و مجدد در ازمون شرکت کنند.

این دسته از افراد هم اگر قصد قبولی در رشته های پزشکی و پیرا پزشکی را دارند به این نکته توجه کنند که فقط مجاز انتخاب رشته در دانشگاه های پردیس خود گردان و مازاد هستند.

هزینه های جریمه از دانشگاه دولتی ازاد گردیس خود گردان غیر انتفاعی و ازاد :

هزینه انصراف از دانشگاههای پردیس خود گردان معادل با پرداخت شهریه ثابت تمامی ترم های باقی مانده است که این مبلغ مبلغ هنگفتی است.

اگر دانشجوی دانشگاه دولتی هستید و تصمیم برانصراف از دانشگاه فعلی خود را دارید  و قصد شرکت در دانشگاه روزانه دیگری را دارید شما دیگر نیازمند به پرداخت جریمه انصراف از دانشگاه نیستید و از این امر معاف هستید .


Picture7 1 3

هزینه جریمه  انصراف از دانشگاه شبانه و دانشگاه پیام نور معادل 1/5 برابر شهریه ثابت است .


Picture7 1 3

هزینه جریمه از دانشگاه غیر انتفاعی معادل شهریه ثابت یک ترم + 7 واحد درسی است .


Picture7 1 3

هزینه جریمه از دانشگاه ازاد معادل نصف شهریه ثابت است .


به این مطلب امتیاز بدهید.
جهت مشاوره در زمینه هر فرد چندبار میتواند کنکور دهد ؟ ؛
از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره صدای مشاور تماس حاصل فرمایید.
9099071613 تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 1524
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اینستاگرام صدای مشاور تلگرام صدای مشاور