مراحل صدور دیپلم المثنی


جهت مشاوره در زمینه مراحل صدور دیپلم المثنی

صدور مدرک دیپلم المثنی شاید سوال خیلی از افراد باشد. همان طور که می دانید مدرک دیپلم یکی از پر استفاده ترین و پرکاربرد ترین مدارکی است که در هنگام ارائه مدرک به ادارات، موسسات ، دانشگاه ها و… به آن نیاز داریم

حالا با این وجود و با در نظر گرفتن الزامی بودن ارائه این مدرک به بعضی از نهادها، موسسات و.. فرض کنید که شما مدرک دیپلم خود را گم کرده اید، در مواجه با همچین شرایطی چه کاری باید انجام داد؟ آیا امکان دریافت المثنی مدرک دیپلم وجود دارد؟ در صورت مفقود شدن برای ارائه مدرک به نهادهای مختلف چه کاری باید انجام داد؟

گرفتن دیپلم المثنی

اگر هنوز مدرک دیپلم خود را گم نکرده اید در صورت که مدرک تحصیلی دیپلم خود را مطالعه بفرمایید متوجه می شوید که روی این مدرک قید شده المثنی ندارد…این عبارت برای این درج شده که شما متوجه اهمیت این مدرک بوده و در حفظ ونگهداری آن اهتمام به خرج دهید.

در کل مراحل صدور مدرک المثنی در ایران زمانبر و طولانی مدت است، که این شرایط فرد را وارد یک پروسه وقت گیر و خسته کننده می کند.

ولی  اگرحالاو به هر دلیلی مدرک دیپلم خود را گم کردید و نتوانستید این مدرک را پیدا کنید باید بدانید که راه هایی برای دریافت المثنی مدرک دیپلم وجود دارد.

البته در گذشته امکان دریافت مدرک دیپلم المثنی وجود نداشت و این برای افرادی که نیاز فوری و حتمی به این مدرک  داشند هم استرس آور بود و هم نگران کننده. نگران کننده از آن بابت که ممکن بود مدرک آن ها مورد سو استفاده قرار بگیرد. خوشبختانه  مدت زمانی است که اعلام شده با طی مراحل و شرایط می توان دوباره مدرک المثنی دیپلم را دریافت کرد.

برای اطلاع از مراحل دریافت مدرک دیپلم المثنی می توانید ادامه مطلب را مطالعه بفرمایید.

چگونه مدرک دیپلم المثنی بگیرم؟

در مرحله اول برای دریافت دیپلم المثنی شما باید استشهادی محلی با موضوعیت مفقود شدن مدرک تحصیلی بنویسید.لازم است که حدود 5 نفر با ذکر نام و درج امضا و اثر انگشت صحت مطالب نوشته شما را تایید کنند.

پس از تکمیل استشهاد نامه در مرحله بعد این فرم را به کلانتری یا نزدیکترین شورای حل اختلاف نزدیک به محل سکونتتان برده و تاییدیه مربوط به آن را دریافت کنید.

  • پس از این که تایید استشهاد نامه را از شورای حل اختلاف و یا کلانتری محل خود گرفتید با به همراه داشتن مدارک شناسایی و تحصیلی لازم به اداره آموزش و پرورش منطقه خود وقسمت دایره امتحانات مراجعه کنید.
  • در هنگام حضور در محل اداره آموزش و پرورش منطقه خود برگه ای که برای بررسی کمسیون به شما ارائه می شود را تکمیل کرده و به همراه بقیه مدارک مورد نیاز از قبیل مدارک شناسایی خود، استشهاد محلی، اسکن کارت ملی، ریز نمرات مدرسه به اداره آموزش و پرورش تحویل دهید. همچنین در این مرحله باید درخواست کتبی خود برای صدور مدرک المثنی دیپلم را هم ارائه دهید.
  • پس از طی این مرحله بیشترین کار و اقدامی که برای صدور مدرک المثنی دیپلم توسط شما لازم بوده است را انجام داده اید.
  • درخواست صدور مدرک دیپلم المثنی در کمیسیونی که معمولا به مدت هر دو هفته یک بار برگزار می شود بررسی خواهد شد و بعد از آن رای کمسیون مربوطه به وزارت آموزش و پرورش ارسال خواهد شد. پس باید صبور بوده و تا پایان مرحله صدور رای توسط کمیسیون صبر پیشه کنید.
  • – پس از طی این مرحله زمان بر در صورت رای تایید کمیسیون، این تاییدیه به وزارتخانه ارسال و در آن جا هم دوباره بررسی می شود و پس از طی مراحل اداری لازم در صورتی که در وزارت آموزش و پرورش تایید نهایی شود مدرک دیپلم المثنی صادر خواهد شد.

البته ممکن است پس از طی مدت زمانی، درخواست صدور مدرک المثنی توسط وزارت آموزش و پرورش رد شود. این بیانگر این موضوع است که دلایل شما قانع کننده نبوده و مورد پذیرش قرار نگرفته است، در این صورت راه دیگری که پیش پای شما است این است که در صورت رد درخواستتان توسط وزارت آموزش و پرورش به دفاتر پیشخوان محل سکونت خودتان مراجعه کرده و به روش الکترونیکی برای دریافت تاییدیه تحصیلی خود اقدام کنید. در این روش در صورتی که صحت صحبت ها و ادعا های شما ثابت شود، تاییدیه تحصیلی توسط اداره کل اسناد بررسی و برابر با اصل شده و در نهایت امر مدرک دیپلم المثنی برای شما صادر می شود.

جمع بندی

همگی می دانیم مدرک دیپلم یکی از پرکاربردترین مدارک تحصیلی است که در موارد زیاد و به هنگام مراجعه به دفاتر ، سازمان ها، موسسات و…. باید جز مدارک ارائه شده باشد. معظلی که پیش می آید این است که ممکن است به طور کاملا اتفاقی ، مدرک دیپلم ما مفقود شود. آیا امکان صدور مجدد این مدرک وجود دارد؟خوشبختانه چندی است که شرایطی برای صدور مجدد مدرک دیپلم المثنی فراهم شده است در متن پیش روی شما نحوه دریافت مجدد این مدرک بیان شده است. با مراجعه به متن بالا می توانید با نحوه دریافت مجدد مدرک و شرایط آن آشنا شوید.

به این مطلب امتیاز بدهید.
جهت مشاوره در زمینه مراحل صدور دیپلم المثنی ؛
از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره صدای مشاور تماس حاصل فرمایید.
9099071613 تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 1527
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اینستاگرام صدای مشاور تلگرام صدای مشاور