ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1401 – 1402 کاردانی و کارشناسی


جهت مشاوره در زمینه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1401 – 1402 کاردانی و کارشناسی

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی می تواند دغدغه بسیاری از افراد بخصوص افراد شاغل که زمان کافی برای تحصیل در سایر دانشگاه ها را ندارند باشد.

دانشگاه علمی کاربردی با هدف تامین نیروی کار متخصص در زمینه های مختلف از جمله صنایع – معادن، کشاورزی، هنر و خدمات تاسیس شده است. دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاهی نیمه دولتی و مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد.

دانشگاه علمی کاربردی به دو صورت اقدام به ثبت نام می نماید. ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در مقطع بلند مدت که شامل مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته است. این دانشگاه همچنین در بعضی رشته های کوتاه مدت(دوره های آزاد، تک درس، تک پودمان) نیز اقدام به ثبت نام و پذیرش دانشجویان جدید می نماید.

Capture ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی می باشد


Capture برای ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کاردانی، داشتن مدرک دیپلم و برای ثبت نام در مقطع کارشناسی ناپیوسته داشتن مدرک کاردانی الزامی است.

دوره های کوتاه مدتی که توسط دانشگاه علمی کاربردی برگزار می شود در جهت تامین نیاز بازار کار و به منظور ارتقا سطح مهارت و دانش دانشجویان برگزار می شود.

در ادامه مطلب به بررسی کلیه موارد مربوط به  ثبت نام  دانشگاه علمی کاربردی از جمله شرایط پذیرش، هزینه ثبت نام، نحوه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی خواهیم پرداخت


ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی معمولا هر سال و در دو نوبت انجام می شود. دانشگاه علمی کاربردی هر ساله در دو نوبت و برای ورودی مهر ماه (نیمسال تحصیلی اول) و بهمن ماه( نیمسال تحصیلی دوم ) اقدام به پذیرش دانشجو می نماید.

علاقمندان به ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی و پذیرش در این دانشگاه می توانند سالیانه در این دو نوبت اقدام به ثبت نام نمایند. داوطلبان علاقمند به ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی باید طبق زمان بندی دقیق اعلام شده در دفترچه راهنمای پذیرش دانشگاه علمی کاربردی در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

ثبت نام از داوطلبان و متقاضیان تحصیل در دانشگاه علمی و کاربردی برای پذیرش در دوره کاردانی فنی و کاردانی حرفه ای برای ورودی دوره مهرماه از 1401/04/14 آغاز و تا تاریخ 1401/04/21 ادامه داشت.

همچنین ثبت نام متقاضیان پذیرش در دانشگاه علمی و کاربردی برای پذیرش در دوره مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه ای (ناپیوسته) برای ورودی مهر ماه سال 1401، از تاریخ 1401/03/31 آغاز و تا تاریخ 1401/04/07 ادامه داشت.


هنوز در مورد زمان دقیق ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی برای پذیرش در نیمسال دوم یا ورودی بهمن ماه اطلاعیه ای صادر نشده است. به محض انتشار، در این صفحه اطلاع رسانی خواهد شد

اطلاعیه ورود و ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی از طریق سازمان سنجش و آمورش کشور اعلام می گردد ومتقاضیان ورود به دانشگاه علمی کاربردی برای ثبت نام در این دانشگاه باید در زمان مقرر و اعلام شده توسط سازمان سنجش و از طریق نشانی اینترنتی ” sanjesh.org اقدام به دریافت دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی نمایند.

برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی داوطلبان باید در زمان مقرر اعلام شده ثبت نام نمایند.

Capture  داوطلبان شرکت در پذیرش دانشگاه باید به سامانه سازمان سنجش به آدرس اینترنتی ”sanjesh.org” مراجعه کنند و در قسمت مربوط به دانشگاه علمی و کاربردی،  دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی و کاربردی را دانلود و دریافت نمایند. داوطلبان متقاضی باید ضمن مطالعه شرایط و ضوابط دانشگاه علمی و کاربردی، نسبت به آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز و تکمیل فرم پیشنویس تقاضانامه اقدام نمایند.

کلیه مراحل ثبت نام در ادامه به صورت کامل شرح داده شده است.


شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور

در هنگام ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی و پذیرش در این دانشگاه، باید شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی را در دفترچه مطالعه نمایید، احراز دو نوع شرایط عمومی و اختصاصی الزامی است


شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

Capture  اعتقاد به دین مبین  اسلام و يا يكي از اديان تصريح شده در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران

Capture ملتزم به احكام عملي اسلام (انجام دادن واجبات و پرهيز كردن از محرمات) ملاك وضعيت كنوني داوطلب در هنگام ثبت نام است.  پیروان اقلیت های دینی مندرج در قانون اساس از این شرط مستثنی هستند.

Capture عدم احراز دشمنی  به نظام جمهوري اسلامي ايران

Capture  نداشتن سابقه عضويت در سازمانهاي غير قانوني و فراماسونري

Capture  عدم اشتهار و يا احراز فساد اخلاقي.

Capture عدم شهرت  به ارتكاب اعمال خلاف شئون شغلي و تحصيلي در طول تحصيل يا زمان اشتغال

Capture عدم اعتياد به مواد مخدر


شرایط اختصاصی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 


Capture داشتن مدرك كارداني (اعم از پيوسته/ ناپيوسته) دانشگاه ها و موسسه هاي آموزش عالي موردتایید برای ثبت نام و پذیرش در دوره مهندسي فناوري و دوره كارشناسي حرفه اي (ناپيوسته) نظام آموزش مهارتي مهرماه سال 1401 دانشگاه جامع علمي كاربردي

Capture داشتن دیپلم سه ساله نظام جدید (3،3،6) نظری، فنی و حرفه ای، کاردانش و يا ديپلم سه ساله نظام ترمي/ سالي واحدي (نظري، فني و حرفه اي و كاردانش) و یا ديپلم نظام قديم آموزش متوسطه (چهارساله يا شش ساله نظري و فني و حرفه اي) برای داوطلبان دوره ی دوره كارداني فني و دوره كارداني حرفه اي (ناپيوسته) نظام آموزش مهارتي مهرماه سال 1401 دانشگاه جامع علمي كاربردي)

Capture داشتن ساير شرايط اختصاصي اعلام شده توسط هر يك از مراكز آموزشي تحت نظارت دانشگاه جامع علمي كاربردي

Capture  توانايي جسمي لازم متناسب با رشته هاي انتخابي

Capture  دارا بودن شرايط مربوط به وظيفه عمومي براي داوطلبان ذكور


مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

داوطلبان پذيرش در دوره های كارداني فني و دوره كارداني حرفه اي باید علاوه بر تکمیل اطلاعات و موارد خواسته شده هویتی خود در فرم اینترنتی ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی، مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی، مانند موارد زیر را نیز نزد خود نگهداشته تا بتوانند در زمان مقرر و برای ثبت نام نهایی در زمان ثبت نام مراکز آموزشی ارائه دهند


Capture1 5 گواهینامه پایان تحصیلات متوسطه و یا مدرک معتبر دیپلم

Capture1 5  گواهینامه معدل دار برای کلیه افراد متقاضی که گواهینامه پایان تحصیلات متوسطه آن ها فاقد معدل است

Capture1 5 فرم تایید معدل ( برای افرادی که گواهینامه پایان تحصیلات برای آن ها صادر نشده است) (کاربرگ مربوطه در دفترچه راهنما ارائه می شود)

Capture1 5  داوطلبانی که شاغل هستند می توانند فرم استفاده از سهمیه شاغل را تکمیل کرده تا بتوانند از سهمیه شاغلین استفاده نمایند.

Capture1 5  افرادی که تمایل به استفاده از سهمیه شاغل دارند باید آخرین فیش حقوقی خود را در هنگام ثبت نام نهایی در دانشگاه ارائه دهند.

Capture1 5داوطلبان پذيرش دوره مهندسي فناوري و دوره كارشناسي حرفه ای(ناپیوسته) نیز باید علاوه بر اطلاعات خود در هنگام ثبت نام برای پذیرش در دانشگاه علمی کاربردی، مدارک زیر را نگهداری نموده و در صورت پذیرفته شدن در دانشگاه و به هنگام ثبت نام در مراکز آمورشی ارائه نمایند

Capture1 5مدرک کاردانی(پیوسته/ناپیوسته) دانشگاه و موسسه های آموزش عالی مورد تایید توسط مراجع ذیصلاح

Capture1 5 فرم تایید معدل، مخصوص آن دسته ازدانش آموختگانی که گواهینامه پایان تحصیلات برای آن ها صادر نشده است(کاربرگ مربوطه در دفترچه ارائه شده است).

Capture1 5 اصل آخرین فیش حقوقی برای داوطلبانی که تمایل به استفاده از سهمیه شاغل را دارند.


هزینه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

هزینه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ممکن است سوال بسیاری از متقاضیان ورود به این دانشگاه باشد. پرداخت کلیه هزینه های مربوط به پذیرش در دانشگاه علمی کاربردی به صورت اینترنتی است و متقاضیان باید با استفاده از کارت های بانکی که گزینه پرداخت الکترونیکی برای آن فعال است برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اقدام نمایند.

هزینه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ممکن است به نسبت هر سال متفاوت باشد.

داوطلبان می بایستی برای دوره مهندسي فناوري و دوره  های كارشناسي حرفه اي (ناپيوسته)  دانشگاه علمی کاربردی برای ورودی مهر ماه 1401، مبلغ 945/000 ریال به عنوان وجه ثبت نام برای شرکت در پذیرش دانشگاه علمی کاربردی پرداخت می کردند. هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه نیز مبلغ 12/000 ریال بوده است

همچنین برای ورودی مهرماه 1401 و پذیرش دوره های دوره كارداني فني و دوره كارداني حرفه اي ناپیوسته، داوطلبان می باید مبلغ  750/000 هزار ریال به عنوان وجه ثبت نام برای پذیرش در دانشگاه علمی کاربردی می پرداختند. هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه نیز مبلغ 12/000 ریال بوده است


سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

متقاضیان ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس اینترنتی sanjesh.org مراجعه کنند و برای تکمیل فرم تقاضانامه، ارائه مدارک لازم و پرداخت هزینه ها اقدام کنند

Capture سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در واقع همان سایت سازمان سنجش است و داوطلبان پس از ورود به این سایت(sanjesh.org) با استفاده از گزینه مربوط به دانشگاه علمی کاربردی از منوی ثبت نام و انتخاب ثبت نام پذیرش دوره (کاردانی یا کارشناسی ناپیوسته) دانشگاه علمی کاربردی سال تحصیلی مورد نظر  باید نام نویسی خود را انجام دهند.


نحوه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

نحوه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی برای دوره مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه ای (ناپیوسته) به این صورت می باشد

222222 1 ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس اینترنتی sanjesh.org

222222 1 انتخاب گزینه علمی کاربردی از منو سمت راست

نحوه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

222222 1در این مرحله اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی مقطع کاردانی را دارید بر روی لینک دوره کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه ای نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامعه علمی کاربردی و چنانپه متقاضی ثبت نام در دوره های کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی هستید گزینه دوره مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه ای دانشگاه جامع علمی کاربردی را انتخاب نمایید.

222222 1  لینک های مربوطه در زمان مقرر و بازه زمانی مشخص برای ثبت نام، فعال خواهند شد.

222222 1 این مرحله مربوط به پرداخت هزینه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی است. در این قسمت با خرید کارت اعتباری به پرداخت هزینه می پردازید.

222222 1 خرید کارت برای هر مقطع تحصیلی یعنی کاردانی و کارشناسی به صورت جداگانه است. مقطع مورد نظر خود را (کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه ای و یا دوره مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه ای ) را مشخص کرده و در ادامه بر روی گزینه تایید و ادامه کلیک کنید.

222222 1در صفحه ی پیش رو با انتخاب گزینه ادامه، ادامه فرآیند پرداخت را انجام خواهید داد. اطلاعات لازم از جمله اطلاعات کارت بانکی خود را وارد نمایید و در انتها بر روی گزینه پرداخت کلیک کنید. در انتها نیز کد 12 رقمی ارائه شده را یادداشت و نگهداری نمایید.

222222 1برای دسترسی به فرم مربوط به انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی به صفحه اول بازگردید و شماره سریال 12 رقمی که هنگام خرید کارت دریافت کردید را وارد نمایید

222222 1 در این مرحله اطلاعات خواسته شده از شما و همچنین 20 کد رشته که قبلا انتخاب نموده اید را وارد کنید. در ادامه فرم انتخاب رشته خود را به طور دقیق بررسی کنید و از صحت اطلاعات اطمینان حاصل کنید.

222222 1در نهایت و پس از اطمینان از اطلاعات درج شده، گزینه تایید را بفشارید. در انتهای ثبت نام اطلاعات ارائه شده به خود از جمله شماره پرونده و کد پیگیری خود را پرینت گرفته و نگهداری کنید.


222222 1 قابل توجه است که نتایج دانشگاه علمی کاربردی از طریق سایت سازمان سنجش اعلام و منتشر می شود در ادامه پذیرفته شدگان اعلام شده برای ثبت نام نهایی خود به سایت دانشگاه جامع علمی کاربردی به آدرس edu.uast.ac.ir مراجعه می کنند.


دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

هر ساله و در دو نوبت دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی برای پذیرش در دو ورودی مهر و بهمن منتشر می شود. برای اطلاع از ضوابط مندرج در دفترچه باید در زمان اعلام شده به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید. تاکنون دفترچه مربوط به ورودی بهمن ماه  سال تحصیلی 1401 منتشر نشده است.


مشاهده دفترچه راهنماي پذيرش دوره (كارداني فني و دوره كارداني حرفه اي) و (دوره مهندسي فناوري و دوره كارشناسي حرفه اي) مهرماه  1401 دانشگاه جامع علمي كاربردی



%D8%B4 در این مطلب  به شرح و توضیح در مورد سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی و همچنین نحوه ورود به سایت، نحوه ثبت نام در سایت، هزینه ها و مدارک لازم پرداختیم. در صورت داشتن سوالات دیگر و یا احتیاج به راهنمایی و مشاوره در زمان انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید و از مشاوره کارشناسان این مجموعه استفاده کنید


unnamed 2

تماس از تلفن ثابت بدون کد 9099071613

4/5 - (1 امتیاز)
جهت مشاوره در زمینه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1401 – 1402 کاردانی و کارشناسی ؛
از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره صدای مشاور تماس حاصل فرمایید.
9099071613 تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 2 در انتظار بررسی : 1528
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

sanazrbni@gmail.com یکشنبه , 10 ژانویه 2021 - 20:16

برای رشته روانشناسی مشاوره میخام

صدای مشاور دوشنبه , 11 ژانویه 2021 - 13:31

با شماره 9099071613 از تلفن ثابت بدون کد تماس بگیرید

اینستاگرام صدای مشاور تلگرام صدای مشاور