تغییرات کنکور ۱۴۰۰ – آخرین وضعیت برگزاری کنکور1400


جهت مشاوره در زمینه تغییرات کنکور ۱۴۰۰ – آخرین وضعیت برگزاری کنکور1400

تغییرات کنکور ۱۴۰۰ – آخرین وضعیت برگزاری کنکور 1400

تغییرات کنکور ۱۴۰۰

برگزاری کنکور نظام قدیم در کنکور 1400 یکی از سوال برانگیزترین مسائل است. از همین رو ما در این مقاله آخرین اطلاعیه های مربوط به کنکور سراسری 1400 را قرار میدهیم.


اطلاعیه 1 آبان :


ابراهیم خدایی درحاشیه جلسه ستاد تغییرات نقشه جامع علمی کشور که امروز در شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، به تشریح آخرین وضعیت برگزاری کنکور نظام قدیم پرداخت و اظهار کرد:


این موضوع دو بار که یک بار آن در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و یک بار نیز در شورای سنجش و پذیرش کشور مورد بررسی قرار گرفت این که اعداد و ارقامی که در این زمینه اعلام می‌شود باید گفت من نمی‌پسندم این اعداد از سوی کسانی مطرح می‌شود که اطلاعاتی در دست ندارند.


در واقع ما در سال ۹۹ تعداد ۲۵۹ هزار نفر داوطلب نظام قدیم داشتیم که از این تعداد حدود ۶۳ هزار نفر به دلیل این که سال گذشته انتخاب نوع نظام اختیاری بود تعداد ۶۳ هزار نفر آنها سوالات نظام جدید را امتحان دادند و تعداد سئوالات چاپ شده در کنکور ۹۹، ۱۹۶ هزار نفر سوال بود که از این تعداد ۵۳ هزار نفر آنها داوطلبانی هستند که فارغ التحصیل کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد بودند.


حدود ۱۴۲ هزار نفر از داوطلبان فوق کسانی بودند که حداقل ۳ برابر کنکور دادند که از این تعداد ۱۱۷ نفر آنها داوطلب علوم تجربی بودند در واقع همه این داوطلبان می‌خواستند در سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی پذیرش شوند در غیر این صورت زیر ۸ درصد داوطلبان نظام قدیم داوطلب سایر گروه‌ها و رشته‌های آموزشی هستند.


جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آخرین وضعیت برگزاری کنکور1400 میتوانید با شماره های زیر تماس گرفته و از مشاوران راهنمایی لازم را دریافت کنید :


unnamed 2

تماس از تلفن ثابت بدون کد 9099071613

شماره ویژه استان تهران 9099071613


تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد / ساعت 8 صبح تا 12 شب / حتی ایام تعطیل




رئیس سازمان سنجش کشور :


Capture4 3 اعدادی که در خصوص داوطلبان نظام قدیم اعلام می‌کنند واقعا درست نیست و من درخواست می‌کنم کسانی که اطلاعاتی ندارند ذهن داوطلبان و جامعه را مخدوش نکند.


 آخرین سالی که داوطلبان نظام قدیم وارد کنکور شدند در سال ۹۷ بود

داوطلبان حداقل سه مرتبه کنکور نظام قدیم یعنی از سال ۹۷ تا ۹۹ شرکت کردند.


رئیس سازمان سنجش کشور : ما تغییرات کنکور را از یک سال قبل اعلام نمودیم و تمامی استدلال‌های خود را نیز در مراکز ذی‌ربط بررسی و اعلام شد.

 از نظر شورای سنجش و پذیرش دانشجو پرونده نظام قدیم و جدید برای کنکور ۱۴۰۰ بسته شده است و سال آینده سوالات نظام جدید مطرح خواهد شد. و محتوای درسی نظام جدید نیز ساده تر از نظام قدیم است. بنابراین توصیه می‌کنم داوطلبان در این یک سالی که وقت دارند مطالبی که مشترکات زیادی هم وجود دارد مورد مطالعه قرار بدهند.



اطلاعیه 12 آبان :


 کمیسیون آموزش با تمدید کنکور نظام قدیم موافقت کرد.

 احمد نادری، عضو کمیسیون آموزش مجلس از قرائت گزارش این کمیسیون درباره تمدید کنکور نظام قدیم خبر داد و گفت: در این نشست اعضای کمیسیون با تمدید کنکور نظام قدیم موافقت کرده و نامه‌ای به وزارت علوم مبنی بر اجرای نظر مجلس ارسال شده است.



به این مطلب امتیاز بدهید.
جهت مشاوره در زمینه تغییرات کنکور ۱۴۰۰ – آخرین وضعیت برگزاری کنکور1400 ؛
از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره صدای مشاور تماس حاصل فرمایید.
9099071613 تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 1527
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اینستاگرام صدای مشاور تلگرام صدای مشاور