امتحانات دانشگاه ها در زمان قطعی برق مجدد برگزار میشود


جهت مشاوره در زمینه امتحانات دانشگاه ها در زمان قطعی برق مجدد برگزار میشود

امتحانات دانشگاه ها در زمان قطعی برق مجدد برگزار میشود

امتحانات دانشگاه ها در زمان قطعی برق مجدد برگزار میشود

امتحانات دانشگاه ها در زمان قطعی برق مجدد برگزار میشود

مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش در پی وقوع خاموشی ها و قطعی برق در ایام امتحانات، «دستورالعمل جدیدی» را در خصوص «امتحانات پایه نهم» به استان ها ارسال کرد.


امتحانات دانشگاه ها در زمان قطعی برق مجدد برگزار میشود

به گزارش تیزلند، در پی احتمال وقوع خاموشی های مکرر و قطعی برق در ایام برگزاری امتحانات، مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی «دستور العمل جدید پایه نهم در پی قطعی برق » را در خصوص نحوه برگزاری «امتحانات پایه نهم» به استان‌ها، ارسال کرد.


براساس این دستورالعمل، ساعت برگزاری «امتحانات پایه نهم» در تمام مدارس، می تواند به 8 تا 10 تغییر کند و در صورت عدم امکان برگزاری امتحانات در زمان مذکور، با هدف پیشگیری از اختلال ناشی از قطعی برق در خصوص دریافت رمز سوالات و تکثیر به موقع اوراق امتحانی، مدارس نسبت به «تشکیل حوزه متمرکز تکثیر و توزیع پاکت سوالات» اقدام کنند.

در راستای هماهنگی بیشتر و به منظور آسودگی خاطر، مقتضی است مدیران مدارس، آدرس محل برگزاری «امتحانات پایه نهم» را در اختیار مدیر عامل برق منطقه خود قرار دهند.

دستور العمل جدید پایه نهم در پی قطعی برق

علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت و گوی زنده با بخش خبری اظهار کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا چاره‌ای جز استفاده از آموزش‌های الکترونیکی نداریم.

Capture 58


امتحانات دانشگاه ها در زمان قطعی برق مجدد برگزار میشود

او افزود: در ترم جاری انتظار داشتیم که بخشی از امتحانات پایان ترم را به شیوه حضوری برگزار کنیم و در این خصوص نامه‌ای را به تمامی دانشگاه‌ها برای آمادگی شان هم ابلاغ کرده بودیم اما به علت رخداد پیک چهارم کرونا همه امتحانات به صورت مجازی در عمده دانشگاه‌ها برگزار خواهند شد.


خاکی صدیق تصریح کرد: در شهر‌های آبی و زرد که نیازی به تردد دانشجویان در بین شهر‌ها وجود نداشته باشد، می‌توانند امتحانات را حضوری برگزار کنند که بخش عمده‌ای از آن را شامل می‌شود.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: قطعی برق بحث جدیدی بوده که خارج از اراده وزارت علوم و دانشگاه هاست؛ بنابراین از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خواستیم تا به عنوان مسئولان برگزاری امتحانات سازو کاری بیندیشند تا دانشجویانی که به علت قطعی برق به مشکل برخورد می‌کنند، بتوانند به سامانه‌های دانشگاه مربوطه مراجعه کرده و درخواست خود را ارائه دهند.


امتحانات دانشگاه ها در زمان قطعی برق مجدد برگزار میشود

خاکی صدیق با بیان اینکه باید در دانشکده یا دانشگاه‌ها مرجعی تعیین شود تا درخواست دانشجویان را در زمان قطعی برق بررسی کند، تاکید کرد: اگر دانشجویان نتوانند به علت قطعی برق در امتحانات شرکت کنند، اساتید موظف هستند مجدد از آن‌ها امتحان بگیرند.

او اضافه کرد: طبق دستورالعمل‌های ارسال شده به دانشگاه‌ها در ترم گذشته خواستار این موضوع شده بودیم که آزمون پایان ترم نباید تعیین کننده نمره نهایی دانشجو باشد بلکه ارزیابی مستمر باید صورت پذیرد.

معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: اگر اعضای هیئت علمی ارزیابی‌های مستمر را به صورت مداوم انجام دهند، می‌توانند نمره آن را در آزمون پایان ترم دانشجو لحاظ کنند.


خاکی صدیق افزود: اساتید نحوه مکانیزم ارزشیابی دانشجویان را تعیین می‌کنند و آن‌ها می‌توانند در زمان بروز مشکلات از دانشجویان آزمون‌های چند مرحله‌ای بگیرند، اما اگر دانشجویان نتوانستند به علت قطعی برق در امتحانات پایان ترم شرکت کنند دانشگاه‌ها موظف به برگزاری مجدد آزمون هستند.

او درباره واکسیناسیون قشر دانشگاهی گفت: با وزارت بهداشت رایزنی‌هایی را در خصوص واکسیناسیون دانشجویان انجام داده ایم؛ چرا که مراکز آموزشی به علت اهمیتی که در آموزش حضوری دارند باید برای واکسیناسیون محصلان تا مهر و بازگشایی دانشگاه‌ها تلاش کنند.

معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: طی ۳ ترم گذشته به ناچار آموزش‌های الکترونیکی را در پیش گرفتیم که مزایایی برای سیستم آموزشی داشته است، اما آموزش‌ها را باید به شیوه ترکیبی یعنی حضوری و مجازی ادامه دهیم و با توجه به زیرساخت‌های متفاوتی که در دانشگاه‌ها داریم، ارائه آموزش‌های الکترونیکی طبیعتا در برخی از مکان‌ها ممکن است با ضعف‌هایی روبه رو شود که امیدواریم با آموزش ترکیبی این مشکل را جبران کنیم.


خاکی صدیق در پایان گفت: برگزاری دروس عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی در بیشتر دانشگاه‌ها برگزار نشده و این عقب ماندگی ممکن است برای دانشجویان و استادان مشکلاتی را ایجاد کند که امیدواریم با واکسیناسیون دانشجویان از اول مهرماه شاهد بازگشایی دانشگاه‌ها باشیم.


دانش آموزان و دانشجویان چگونه از زمان قطعی برق اطلاع یابند ؟ 

راه‌حل سخنگوی صنعت برق مملکت برای دانش‌آموزان: قبل از قطعی برق، تغییر محل دهید تا به امتحان‌تان لطمه نخورد!

▫️او افزوده: «ما برنامه خاموشی را از برنامه برق من و سایت شرکت‎های برق اعلام می‎کنیم تا دانش‎آموزان مطلع شوند و از شارژر استفاده کنند و یا تغییر محل دهند.

🔻امروز قطعی‌های چندباره، بی‌برنامه و بدون اعلام قبلی برق در بخش‌های وسیعی از تهران، به اعتراض‌ها و انتقادهای بسیاری در شبکه‌های اجتماعی دامن زد.



عاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: اگر اعضای هیئت علمی ارزیابی‌های مستمر را به صورت مداوم انجام دهند، می‌توانند نمره آن را در آزمون پایان ترم دانشجو لحاظ کنند.

خاکی صدیق افزود: اساتید نحوه مکانیزم ارزشیابی دانشجویان  را تعیین می‌کنند و آن‌ها می‌توانند در زمان بروز مشکلات از دانشجویان آزمون‌های چند مرحله‌ای بگیرند، اما اگر دانشجویان نتوانستند به علت قطعی برق در امتحانات پایان ترم شرکت کنند دانشگاه‌ها موظف به برگزاری مجدد آزمون هستند.

او درباره واکسیناسیون قشر دانشگاهی گفت: با وزارت بهداشت رایزنی‌هایی را در خصوص واکسیناسیون دانشجویان انجام داده ایم؛ چرا که مراکز آموزشی به علت اهمیتی که در آموزش حضوری دارند باید برای واکسیناسیون محصلان تا مهر و بازگشایی دانشگاه‌ها تلاش کنند.



به گفته سخنگوی صنعت برق برخی شرکت ها ممکن است از طریق صفحات خودشان جداول خاموشی را بارگذاری کنند و اعمال محدودیت ها از این طریق اطلاع رسانی شود این موضوع  کاملا سلیقه ای است و مشترکان برای اطلاع از خاموشی‌ها می‌توانند به سامانه “برق من” و یا سایت  شرکت توزیع برق استان خود مراجعه کنند.


جهت کسب اطلاعات از جدول برق در تهران و تمامی شهرستان ها میتوانید با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید .

unnamed 2

تماس از تلفن ثابت بدون کد 9099071613

شماره ویژه استان تهران 9099071613

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد / ساعت 8 صبح تا 12 شب / حتی ایام تعطیل


به گزارش اقتصاد انلاین  به نقل از ایسنا؛ مصطفی رجبی مشهدی، درباره علت خاموشی های پراکنده در کشور اظهار کرد: برای هر استان یک سقف مصرف تعریف شده است که باید با اقدامات مدیریت مصرف، میزان مصرف خود را کاهش دهند. در صورتی که میزان مصرف از تولید تعیین شده کمتر باشد محدودیتی ایجاد نخواهد شد اما استان هایی که موفق به انجام این کار نشوند متحمل خاموشی  در برخی مناطق می شوند.


به گفته سخنگوی صنعت برق برخی شرکت‌ها ممکن است از طریق صفحات خودشان جداول خاموشی را بارگذاری کنند و اعمال محدودیت ها از این طریق اطلاع رسانی شود این موضوع کاملا سلیقه ای است و مشترکان برای اطلاع از خاموشی‌ها می‌توانند به سامانه «برق من» یا سایت شرکت توزیع برق استان خود مراجعه کنند.




خاکی صدیق در پایان گفت: برگزاری دروس عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی در بیشتر دانشگاه‌ها برگزار نشده و این عقب ماندگی ممکن است برای دانشجویان و استادان مشکلاتی را ایجاد کند که امیدواریم با واکسیناسیون دانشجویان از اول مهرماه شاهد بازگشایی دانشگاه‌ها باشیم.


فرم خود اظهاری کرونا توسط دانش آموزان 

به این مطلب امتیاز بدهید.
جهت مشاوره در زمینه امتحانات دانشگاه ها در زمان قطعی برق مجدد برگزار میشود ؛
از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره صدای مشاور تماس حاصل فرمایید.
9099071613 تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 1525
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اینستاگرام صدای مشاور تلگرام صدای مشاور