تجدید سبز یا تجدید در مدارس نمونه دولتی چیست


جهت مشاوره در زمینه تجدید سبز یا تجدید در مدارس نمونه دولتی چیست

تجدید سبز یا تجدید در مدارس نمونه دولتی

تجدید سبز یا تجدید در مدارس نمونه دولتی


دانش آموزان مدارس نمونه دولتی تا حدودی با اصطلاح تجدید سبز در مدارس نمونه دولتی آشنا هستند. اما باز هم در این مقاله توضیحات کلی در رابطه با تجدید سبز قرار میدهیم.

تحصیل در مدارس نمونه دولتی برای دانش آموزان و والدین به دلایل مختلف آموزشی بسیار اهمیت دارد.

مدارس نمونه دولتی مهم است زیرا :

شهریه پایین به نسبت مدارس غیردولتی

کادر آموزشی مجرب

قبولی آسانتر نسبت به مدارس تیزهوشان

مدارس نمونه دولتی جز مدارس خاص است و از طریق آزمون ورودی دانش آموز میپذیرد. آزمون مدارس نمونه دولتی به صورت هماهنگ و سراسری برگزار میشود. دانش آموزانی که شرایط شرکت در این آزمون را دارند و در این آزمون شرکت میکنند در صورت پذیرفته شدن میتوانند در این مدارس تحصیل کنند.


تجدید سبز یا تجدید در مدارس نمونه دولتی چیست

ادامه تحصیل در مدارس نمونه دولتی با سایر مدارس کمی متفاوت است و قبولی در این مدرسه به این معنی نیست که شما تا پایان تحصیل میتوانید در این مدرسه بمانید.

تحصیل در مدارس نمونه دولتی دارای شرایط ویژه ای است :

دانش آموز مدارس نمونه دولتی علاوه بر اینکه باید شرایط انضباطی خوبی داشته باشد ، نمرات اصلی دانش آموز نیز ملاک مهمی برای ادامه تحصیل داوطلب است.


ezgif.com gif maker

زمان ثبت نام مدارس نمونه دولتی 



تجدید سبز یعنی چه؟

تجدید سبز در اصل دارای معنایی است که طبق آن برای دانش آموز شرایط خاصی را جهت ادامه تحصیل در مدارس نمونه دولتی تعیین می‌کند.

تجدید سبز در مدارس نمونه به این معنا است که شرط ادامه تحصیل در این مدارس کسب نمره 12 است و در صورتی که دانش آموز نمره قبولی این قانون (تجدید سبز) یعنی 12 را کسب نکند آموزشگاه می‌بایست از آن دانش آموز مجددا امتحان بگیرد و در صورت کسب نمره 12 می تواند در آن مدرسه نمونه دولتی ادامه تحصیل دهد ولی آموزشگاه در دفتر امتحانات قسمت ملاحظات توضیحات مورد نیاز را طبق آئین نامه و قوانین تجدید سبز درج می‌نماید.

اما در صورتی که دانش آموز در امتحان مجدد باز هم نمره قبولی 12 را کسب نکرد بر اساس قانون تجدید سبز باید به آموزشگاه‌های دولتی یا غیردولتی عادی مراجعه کند.

همچنین در صورتی که نمره اکتسابی زیر 10 باشد٬ دانش‌آموز می‌بایست به عنوان درس مانده امتحان دهد. و اگر نمره از 10 بیشتر و کمتر از 12 و خود 12 باشد به عنوان درس قبولی از وی پذیرفته می شود و می تواند ادامه تحصیل دهد ولی بنابر قانون تجدید سبز در قسمت ملاحظات این شرایط ثبت می‌شود.



دانش آموزان سال چهارم دبیرستان‌های نمونه دولتی یا دانش آموزان سال دوازدهم

دانش آموزان سال چهارم دبیرستان‌های نمونه دولتی یا دانش آموزان سال دوازدهم می‌توانند بنابر آیین نامه و قانون تجدید سبز با کسب نمره 10 قبول شوند.

کسب نمره 10 برای این دانش آموزان به معنای مجموع نمرات سالانه است. و در امتحانات نهایی باید حداقل نمره 7 را بر روی برگه امتحانی خود کسب کنند.

ولی دانش‌آموزان پایه نهم و دهم و یازدهم باید برای هر درس نمره کتبی بالای 10 و مجموع نمرات سالانه بالای 12 را کسب کرده باشند تا مشکلی برای ادامه تحصیل این عزیزان در مدارس نمونه دولتی به وجود نیاید.


به این مطلب امتیاز بدهید.
جهت مشاوره در زمینه تجدید سبز یا تجدید در مدارس نمونه دولتی چیست ؛
از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره صدای مشاور تماس حاصل فرمایید.
9099071613 تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 1528
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اینستاگرام صدای مشاور تلگرام صدای مشاور