چگونه جدول ضرب را راحت حفظ کنیم – راحت ترین روش های حفظ جدول ضرب


جهت مشاوره در زمینه چگونه جدول ضرب را راحت حفظ کنیم – راحت ترین روش های حفظ جدول ضرب

راحت ترین روش های حفظ جدول ضرب

چگونه جدول ضرب را راحت حفظ کنیم

چگونه جدول ضرب را راحت حفظ کنیم؟ همه ما از حفظ جدول ضرب خاطره‌ای داریم که محال است آن را فراموش کنیم.جدول ضرب یکی از مهم ترین و پرکاربردترین مفاهیم درسی است که آموزش آن از پایه سوم ابتدایی شروع می شود اما امروزه والدینی به دنبال آموزش آن برای کودکان خود در سن پایین تر هستند که ما در این مقاله چگونه جدول ضرب را حفظ کنیم را توضیح داده ایم. برای آموزش جدول ضرب با کمی صرف وقت، استراتژی هدفمند و کمی صبر خاطره شیرینی در ذهن کودک به‌جا بگذارید و به راحتی جدول را آموزش دهید.

چگونه ضرب را حفظ کنیم ؟راحت ترین روش های حفظ جدول ضرب، همان طور که میدانید، جدول ضرب از مفاهیم پایه برای حل مسائل ریاضی است و در زندگی روزمره نیز ما به آن نیاز داریم، پس باید به یادگیری و حفظ جدول ضرب اهمت زیادی بدهیم و برای آموزش آن از آموزش های نوین استفاده کنیم. در این مقاله ما قصد داریم روش های حفظ و یادگیری جدول ضرب را با استفاده از روش های نوین به شما عزیزان آموزش دهیم.

روش های مختلف آموزش جدول ضرب

  • آموزش جدول ضرب با استفاده از انگشتان دست
  •  آموزش جدول ضرب با بازی
  •  آموزش جدول ضرب به زبان ریاضی
  •  آموزش جدول ضرب با داستان کوتاه
  •  آموزش جدول ضرب با شعر
  •  آموزش جدول ضرب با چرتکه
  • آموزش ضرب عدد 11 


TIK چرتکه

از قدیمی ترین وسایلی که از زمان های خیلی دور برای ضرب و محاسبات عددی از آن استفاده می شد چرتکه بود. استفاده کردن از چرتکه برای آموزش جدول ضرب نیاز به مهارت و آموزش های خاصی است ولی در صورتی که نحوه آموزش با ان را بلد باشید، باعث تقویت هوش کودکان خود میشوید و همچنین هر دو نیمکره ی مغز کودکتان فعالیت خیلی زیادی میکند و به چالش کشیده می شود. از دیگر مزیت های استفاده و تمرین با چرتکه، کاهش استرس است.

TIK کمک گرفتن از انگشتان دست

راحت ترین روش های حفظ جدول ضرب، این روش آموزشی خیلی ساده است که در ناخودآگاه کودکان قرار دارد و آن ها به طور خودکار از انگشتان خود برای حفظ جدول ضرب کمک می گیرند. تنها معایب این روش از آموزش این است که از ان برای ضرب اعداد  بسیار بالا نمیتوان استفاده کرد. برای استفاده از این روش برای راحت ترین روش حفظ جدول ضرب کافیست در مرحله اول هر دو دست و بیارید بالا و  اعداد مربوطه را به کمک انگشتان دستانتان با هم دیگر دسته بندی و جمع کنید.

TIK آموزش جدول ضرب با بازی 

از دیگر روش های جذاب و شیرین برای آموزش جدول ضرب استفاده از روش بازی است. برای این روش باید  20 عدد مکعب را در کنار خود داشته باشید و به صورت کاملا تصادفی روی هر تاس ضرب مورد نظر را نوشته و  دانش آموزان به چند گروه تقسیم شده و سپس دانش آموزان با هر بار تاس انداختن و محاسبه اعداد ضرب شده، به راحتی می توانند جدول ضرب  را یاد گرفته و در ذهن خود بسپارند.

از دیگر روش های جول ضرب به کمک بازی،  میتوان به بازی دایره و نخ اشاره کرد. در این بازی، باید یک دایره به شعاع دو متر رسم کنید و سپس اعداد 0 تا 9 با یک فاصله مشخصی در داخل دایره وارد کنید. در مرحله بعد بایستی،  دو تا مربع در مرکز دایره رسم کنید و  یکی از این مربع ها را برای مشخص کردن یکان و دایره دیگری را برای دهگان مشخص نمایید. لازم به ذکر است که برای انجام این بازی نیاز است که حدود 10 نفر در این بازی حضور داشته باشند و به هر یک از این 10 نفر در گردن آن ها یک گردنبند کاغذی که اعداد نوشته شده است بیندازید و زمانی که بازی آموزشی شروع شد، هریک از این افراد بایستی با توجه به شماره ای که دور گردن ان ها است، بروند و در جای یکان یا دهگان بایستند و افرادی که پاسخ ضرب دور گردنشون است باید جای خود را پیدا کنند. در صورتی که ره فردی اشتباه کند باید از باز اخراج شود.

سوالات متداول

 چه روش هایی برای حفظ کردن جدول ضرب وجود دارد؟

از روش های موجود و پر کاربرد، برای حفظ کردن جدول ضرب استفاده از چرتکه است که ما در این مقاله به طور کامل توضیح داده ایم.

آموزش جدول ضرب با بازی دایره و نخ به چه شکل است؟

در این بازی، در ابتدا بایستی یک دایره به شعاع 2 متر رسم کنید و ادامه این بازی به طور کامل در این مقاله توضیح داده ایم.

2.3/5 - (103 امتیاز)
جهت مشاوره در زمینه چگونه جدول ضرب را راحت حفظ کنیم – راحت ترین روش های حفظ جدول ضرب ؛
از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره صدای مشاور تماس حاصل فرمایید.
9099071613 تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 1524
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اینستاگرام صدای مشاور تلگرام صدای مشاور