نحوه دریافت ارز دانشجویی – مدارک لازم و شرایط ثبت نام ارز


جهت مشاوره در زمینه نحوه دریافت ارز دانشجویی – مدارک لازم و شرایط ثبت نام ارز

نحوه دریافت ارز دانشجویی، در ادامه این مقاله برای داوطلبانی که قصد ثبت نام در ارز دانشجویی را دارند، شرایط و مدارک لازم جهت ثت نام را به طور کامل توضیح داده ایم.قابل به ذکر است که ارز دانشجویی به ارزش حداکثر 15000 دلار توسط وزارت علوم و بانک مرکزی به دانشجویان مشغول به تحصیل در خارج از کشور  اختصاص یافته است و دانشجویان جهت دریافت و ثبت نام این ارز بایستی به سامانه سجاد نیز مراجعه نمایند.

نحوه دریافت ارز دانشجویی سال 1400 – 1401

محتوای معرفی نامه  به  بانک برای دریافت ارز دولتی دانشجویی چیست؟

شاید اولین سوالی باشد که ممکن است برای داوطلبان ارز دانشجویی به وجود آید.طبق مندرجات ثبت شده در این نامه،  شما به عنوان دانشجوی مورد تأیید وزارت علوم و یا بهداشت  برای بازه مشخصی از سنوات مجاز تحصیلیتان معرفی شده اید که این امکان را دارید تا از بانک های مشخصی  ارزهای  دولتی دریافت نمایید. اگر این موضوع را با ذکر یک مثال بخواهیم برای شما توصیف کنیم، بطور مثال اگر در گواهی اشتغال به تحصیل ترم جاری شما که به تایید نمایندگی ایران در کشور محل تحصیلیتان رسیده، قید شود شما در ترم جاری به مدت ۴ ماه اشتغال به تحصیل دارید، شما پس ازدریافت تاییدیه این وزارتخانه ها، با در دست داشتن معرفی نامه  به بانک های معرفی شده ای که این اداره در اختیار شما قرار خواهد داد، پس از مراجعه  به  بانک مد نظر در طول  مدت این بازه ۴ ماهه این امکان را نیز دارید که ارز دولتی خود را دریافت نمایید.

مراحل انجام دریافت ارز دانشجویی در سال 1401 – 1402 چگونه است؟

جهت دریافت ارز دانشجویی بایستی مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید که این مراحل عبارتند از:

ثبت نام در سامانه نشا، در ابتدا بایستی وارد سایت نشا به نشانی http://nesha.msrt.gov.ir شوید و سپس مراحل ثبت نام را انجام دهید و ، شماره پرونده، نام کاربری و گذرواژه حساب کاربری خود را دریافت نمایید.

در این مرحله، پروفایل شخصی خود را در سامانه نشا ساخته و همچنین درخواست نامه معرفی به بانک جهت دریافت ارز دانشجویی خود را در این سامانه ثبت نمایید. سپس از منوی مدیریت درخواست ها، گزینه ثبت درخواست نامه بانک را انتخاب نمایید.به این نکته توجه داشته باشید که بایستی تاریخ مطلوب خود را برای دریافت نامه در فرم خود انتخاب نمایید.

پس از گذراندن مراحل ذکر شده، در این مرحله بایستی منتظر نظر کارشناسان در ارتباط با درخواست خود باشید تا در صورت تایید درخواستتان،  نتیجه این بررسی ها از طریق پیامک و یا ایمیل برای شما ارسال گردد. همچنین در صورتی که درخواست شما تایید گردد این امکان را دارید تا در بازه زمانی که خودتان انتخاب کردید.

به این مطلب امتیاز بدهید.
جهت مشاوره در زمینه نحوه دریافت ارز دانشجویی – مدارک لازم و شرایط ثبت نام ارز ؛
از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره صدای مشاور تماس حاصل فرمایید.
9099071613 تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 1525
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اینستاگرام صدای مشاور تلگرام صدای مشاور