نحوه بازپرداخت وام دانشجویی – دستورالعمل پرداخت


جهت مشاوره در زمینه نحوه بازپرداخت وام دانشجویی – دستورالعمل پرداخت

بازپرداخت وام دانشجویی

آن دسته از دانشجویانی که با استفاده از  صندوق رفاه دانشجویی برای دریافت هر یک از وام ها یا تسهیلات ارائه شده  اقدام کردند بایستی مطابق دستورالعمل نحوه بازپرداخت وام های دانشجویی که در  سایت مذکور به نشانی swf.ir، برای پرداخت اقساط آن اقدام کنند.

دانشجویانی که در هر مقطع در حال تحصیل هستند و وام یا تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان را دریافت کرده اند و موفق به پایان رساندن دوره تحصیلی خود شده اند، بایستی پس از فراغت از تحصیل برای پرداخت کل بدهی به حساب صندوق رفاه و یا اخذ دفترچه اقساط اقدام نمایند.

قابل به ذکر است بگوییم، کلیه دانشجویان (مشمول و غیر مشمول)، زمان در نظر گرفته شده برای تعیین تکلیف بدهی حداکثر 9 ماه پس از فراغت از تحصیل است.

دانشجویان به این نکته توجه داشته باشید در صورتی که پس از گذشت 9 ماه برای گرفتن دفترچه قسط مراجعه کنید، دیگر امکان قسط بندی بدهی برای شما  امکان ندارد  و  بایستی کل بدهی را یک جا پرداخت نمایید. در این مقاله ما برای درک بهتر شما و کسب آگاهی شما عزیزان، دستورالعمل نحوه بازپرداخت وام های صندوق رفاه دانشجویان را به طور کامل توضیح داده ایم.

دستورالعمل نحوه بازپرداخت وام های صندوق رفاه دانشجویان

دستورالعمل نحوه بازپرداخت وام های صندوق رفاه دانشجویان

بهره‌ مندان از مزایای صندوق رفاه دانشجویان بایستی بر اساس وضعیت تحصیلی ( فراغت، انصراف، ترک و یا اخراج از تحصیل)ض طبق مقررات صندوق نسبت به بازپرداخت و تسویه حساب وام‌ های دریافتی خود اقدام کنند.

5/5

آن دسته از دانشجویان مقطع کاردانی به مدت 4 نیمسال، کارشناسی پیوسته به مدت 8 نیمسال، کارشناسی ناپیوسته به مدت 4 نیمسال ، کارشناسی ارشد پیوسته به مدت 8 نیمسال ، کارشناسی ارشد ناپیوسته به مدت 4 نیمسال، دکتری ناپیوسته به مدت 8 نیمسال و دکتری تخصصی پیوسته به مدت 16 نیمسال از آغاز تحصیل آنان گذشته باشد و این افراد، جزو گروه های منصرف از تحصیل، ترک و یا اخراج از تحصیل نیز حساب نشوند، باید حداکثر تا 9 ماه پس از مدت زمان فوق برای بازپرداخت بدهی خود به صورت یک جا و یا دریافت دفترچه اقساط مطابق قوانین صندوق رفاه دانشجویی اقدام کنند.

5/5

صندوق رفاه دانشجویی مجاز است از زمان پرداخت وام دانشجویی تا شروع اولین سررسید بازپرداخت، 4 % کارمزد به صورت روز شمار از وام های دانشجویی را دریافت نماید.

5/5

افراد بهره مندان از وام های دانشجویی صندوق،  این افراد در صورتی که یک یا بیش از یک قسط معوق داشته باشند و یا در بازه زمانی تعیین شده نسبت به تعیین وضعیت بدهی و دریافت دفترچه اقساط اقدام نکنند  در فهرست بدهکاران بانک مرکزی قرار خواهند گرفته که عواقبی را در پی دارد.

5/5

بهره مندان از وام های دانشجویی صندوق، در صورتی که دفترچه بازپرداخت اقساط را دریافت کرده اند، در حالی که بیش از 10 قسط متوالی در پرداخت اقساط خود تأخیر داشته است، کل بدهی آنان (اعم از اصل، کارمزد و خسارات متعلقه) به دین حال تبدیل شده و باید به صورت یکجا و در یک قصد واریز شود.

5/5

دانشجویان بهره مند از وام های دانشجویی صندوق که بر اساس قوانین و مقررات آموزشی دانشگاه، امکان ادامه تحصیل و فراغت (در مقطع تحصیلی پذیرش شده) را نداشته ولی واجد شرایط اخذ مدرک در دوره معادل و یا پائین تر از مقطع تحصیلی قبولی قبلی باشند این دسته از افراد همانند دانشجوی انصرافی تلقی شده و ملزم به تسویه کل بدهی به صورت یکجا به صندوق می باشند.

جدول نحوه بازپرداخت بدهی بدهکاران پذیرفته شده در مقطع بالاتر
نوع قبولی در مقطع بالاتر وضعیت پرداخت بدهی شرایط بازپرداخت
تحصیل بدون وقفه در مقطع بالاتر پرداخت یکجای کل وام ها در زمان پایان دوره دریافت وام قبل از تعیین وضعیت بدهی بخشودگی کارمزد وام های دانشجویی
پرداخت یکجای 50 %از کل بدهی در زمان پایان دوره دریافت وام قبل از تعیین وضعیت بدهی مشمول کاهش نرخ کارمزد به میزان 2 % برای مانده بدهی
در صورت تقاضای تقسیط صدور دفترچه قسط و انتقال بدهی به پس از پایان دوره دریافت وام در مقطع بالاتر
تحصیل با وقفه در مقطع بالاتر در صورت نداشتن اقساط معوق انتقال مانده بدهی به پس از پایان دوره دریافت وام در مقطع بالاتر
در صورت داشتن اقساط معوق به روز رسانی اقساط معوق و سپس انتقال مانده بدهی به پس از پایان دوره دریافت وام در مقطع بالاتر
استنکاف از پرداخت کل بدهی تا زمان قبولی در مقطع بالاتر تبدیل بدهی به دین حال و تسویه یکجای آن
به این مطلب امتیاز بدهید.
جهت مشاوره در زمینه نحوه بازپرداخت وام دانشجویی – دستورالعمل پرداخت ؛
از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره صدای مشاور تماس حاصل فرمایید.
9099071613 تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 1527
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اینستاگرام صدای مشاور تلگرام صدای مشاور