مراحل فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد – 9 مرحله


جهت مشاوره در زمینه مراحل فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد – 9 مرحله

فارغ تحصیلی دانشگاه آزاد بعد از تمام دوره تحصیل در زمان مشخص شده و پاس کردن دروس ملزم به گذارندن توسط دانشجو انجام می شود، که برای فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد نیار به مراجعه ئ و انجام مراحی به صورت حضور در دانشگاه می باشد تا بتوانید مدرک خود را دریافت کنید ، در صورتی که پسر باشید و خدمت سربازی خود نگذرانده باشید نمی تواند اصل مدرک خود را تا زمان گذارنده خدمت دریافت بنمایید و یک گواهی موقت به شما ارائه داده میشود.

شرایط فارغ التحصیلی

برای فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد نیاز به شرایط متعددی است برای اینکه وقت شما گرفته نشود تنها دو شرط اساسی و اصلی که در عرف رواج دارد را برای شما شرح میدهیم.این دو شرط در در عمل و در هنگا فارغ التحصیلی توسط آموزش مورد ارزیابی قرار می گیرد که آیا دانشجویی که در خواست فارغ التحصیلی از دانشگاه آزاد را دارد این دو مقول ای که ذکر می شود را داراست یا خیر در صورت دارا بودن شما میتوانید برای فراغت از تحصیل دانشگاه آزاد اقدام نمایید، شرایط عبارت اندز:

دانشجو باید تمام واحد های که ملزم به گذارندن آنها را پاس کرده باشد. در صورت پاس نکردن حتی یک واحد نمی تواند از دانشگاه ازاد فراغ التحصیل شوید.

دانشجو نباید به دانشگاه بدهی داشته باشد.این بدهی شامل تمامیه قسمت های دانشگاه از جمله بوفه، سلف، انتشارات و شهریه و موراد دیگر میشود. پس قبل از درخوسات فارغ التحصیلی سعی نمایید که بدهی خود را به امور اداری و رفاهی دانشگاه تسویه نمایید.

مراحل فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد

مرحله اول: ابتدا وارد سایت آموزشیار شده در و در “قسمت درخواست ها” درخواست فارغ التحصیلی را انتخاب کنید زمان و تاریخ مد نظر خود را زد و گزینه ثبت را بزنید

مرحله دوم: به دانشگاه مراجعه کرده سپس به پیش کارشناس آموزش بروید و در و کارنامه تحصیلی خود را گرفته و با چارت چک بنمایید تا مرحله تطبیق واحد تمام شود.

مرحله تطبیق واحد چیست؟ به تطبیق داشتن دروس گذارنده شده در کارنامه توسط دانشجو و ماطبق آنها در چارت تطبیق واحد گفته می شود.

مرحله سوم: در صورتی که تطبیق واحد داشتید به کار شناس آموزش بروید و در صورت نداشتن تطبیق واحد به پیش مدیر گروه رفته و سپس در مدیر گروه بررسی می نمایند در صورت داشتن شرابط شما مثل توضیح قبل به کارشناس آموزش یا دانشکده ارجاع میدهند سپس گروه آموزشی تطابق را چک میکند و در صورت سحت تاییدیه فارغ التحصیلی را صادر می نماید.

مرحله سوم: کارشناس وضعیت شما را به از وضیعت در حال تحصیل به فارغ التحصیلی تغییر میدهد.

مرحله چهارم:در این مرحله فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد کارت دانشجویی شما ابطال میشود دقت کنید نیاز هست کارت دانشجویی خود را به دانشکده تحصویل بدهید ولی در صورت نبود کارت دانشجویی مشکلی پیش نمی آید و از شما یک تعهد کتبی برای عدم سئو استفاده از کارت دانشجوی خواهند گرفت.

مرحله پنجم: ارسال مدارک فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد و کارنامه فارغ التحصیلی به اتوماسیون توسط کارشناس آموزش که در این مرحله نیاز به امضا زدن چند برگ دارید

مرحله ششم: سپس نوبت به مرحله تسویه حساب می رسد، در این مرحله در قسمت امور دانشگاهی به قسمت هایی که بدیهی دارید مانند صندوق رفاه و قسمت ها دیگر پس از تسویه بدهی خود و گرفتن امضا از بخش های لازم و تاییده امور دانشجویی

مرحله هفتم : داوطلبین آقا باید به قسمت نظام وظیفه دانشگاه مراجعه نمایند و و مراحلی را در آن قسمت طی بنمایند. و در صورت لزوم به پلیس +10 مراجعه نمایند که این را قسمت نظام وظیفه دانشگاه به شما گوش زد خواهد کرد که نیاز به مراجعه حضوری برای فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد می باشد

مرحه هشتم: سپس باید به پیش کارشناس آموزشکده مراجعه کرده تاییدیه تسویه نهایی را دریافت کنید. در این قسمت باید امضا کارشناس پذیرش اداره کل و معاونت پذیر اداره کل را بگیرید

مرحله نهم : به مراحل انتهایی فارغ التحصیلی بدون کنکور دانشگاه آزاد نزدیک می شویم در ناهیت به گرفتن امضای معاونت دانشکده . ثبت پرونده دانشجو در دبیر خانه و در نهایت ثبت پرونده الکترونیکی دانشجو مراح فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد تمام می شود..

دقت فرماید روند فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد حتما 9 مرحله نمی باشد و میتواند کمتر یا بیشتر باشد این بستگی به نوع دانشگاه و نحوه انجام شما باشد ولی در کل این انجام این مراحل در روند فارغ التحصیلی ضروری می باشد که شما دانشجویان باید آنها را انجام دهید.

مدارک فارغ تحصیلی

برای فارغ تحصیلی دانشگاه آزاد نیار به همراه داشتن مدارکی می باشد، بهتر است قبل از رفتن به دانشگاه وانجام کار های فارغ تحصیلی دانشگاه آزاد مدارک یاد شده در پایین را داشته باشید که در حین فراغت و انجام مراحل با مشکل مواجه نشوید چرا ک در حین انجام مراحل باد در چندین ساختمان رفته و امضا بگیرید و مراحل طولانی و اذیت کننده را دارد. در صورت که در دانشکده استان ها تحصیل می کنید به علت فاصله داشتن ساختمان ها انجام مراحل فارغ التحصیلی نسبت به دانشکده های موجد در شهر های کوچک سخت تر می باشد.

  • ارائه اصل فیش بانکی واریز شده مبلغ مشخص شده توسط دانشگاه
  • ارائه یکسری تصویر خوانا از تک تک صفحه های شناسنامه و کارت ملی .
  • شش قطعه عکس 4 × 3
  • ارائه نامه از صندوق رفاهی برای نداشتن بدهی
  • ارائه دو عدد تمبر

سوالات متداول :

در صورت داشتن تنها یک درس میتوانیم فارغ التحصیل شوم؟

خیر شما باید آن درس را معرفی به استاد بگیرید و بعد از گذارند ک زمان زیادی طول نمیکشد شما فارغ تحصیل می شود.

داوطلبین دختر نیز اصل مدرک داده نمی شود؟

خیر به داوطلبین دختر نیز گواهی موقت داده میشود تام راحل اداری کار انجام شده سپس اصل مدرک داده میشود.

در صورتی که از دانشگاه بستانکار هستم چطور بعد از فارغ تحصیلی دانشگاه آزاد بدهی خود را بگیرم؟

جای نگرانی نیست در حین انجام مراحل در مرحله تسویه و صندوق رفاهی بدهی شما توسط دانشگاه پرداخت خواهد شد

3.8/5 - (14 امتیاز)
جهت مشاوره در زمینه مراحل فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد – 9 مرحله ؛
از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره صدای مشاور تماس حاصل فرمایید.
9099071613 تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 1525
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اینستاگرام صدای مشاور تلگرام صدای مشاور