شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1401


جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1401

شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1401، آن دسته از داوطلبانی که قصد ثبت نام و شرکت در آزمون نظام مهندسی نوبت اول و نوبت دوم را دارند، این افراد برای شرکت و ثبت نام در آزمون بایستی واجد ضوابط ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1401 اعلام شده جهت ورود به این حرفه باشند.

یکی از مهم ترین شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی که میتوان به آن اشاره نمود دارا بودن مدارک تحصیلی در هر یک از رشته های معماری، عمران، تأسیسات مكانیكی، تأسیسات برقی، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک اشاره نمود.

داوطلبان حرفه مهندسی، در جهت عضویت درسازمان نظام مهندسی و اخذ پروانه فعالیت حرفه مهندسان، معماران تجربی و کاردان های فنی ساختمان بایستی شرایط و ضوابط ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1401 را به طور کامل دارا باشند. لازم به ذکر است این نکته را ذکر کنیم که این شرایط، از سوی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تعیین شده است.

همچنین ثبت نام آزمون نظام مهندسی در دو بازه زمانی اردیبهشت و اسفند ماه صورت میگیرد که داوطلبان جهت ثبت نام در مرحله اول بایستی به مطالعه شرایط نام نویسی آزمون نظام مهندسی 1401اعلام شده بپردازند.

داوطلبان آزمون نظام مهندسی به این نکته توجه داشته باشید که این آزمون شامل برخی ضوابط و قوانین آزمونی است که این قوانین برای تمامی داوطلبان ازجمله مهندسان، معماران تجربی و کاردان های فنی الزامی است و در بعضی مواقع شاهد هستیم برخی قوانین برای هر یک از داوطلبین به صورت اختصاصی برای هر یک از این حرفه ها تعیین گردیده است.

از این رو در ادامه این مقاله، جهت کسب اطلاعات بیشتر داوطلبان در ارتباط با شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1401 را به طور کامل در راستای  آگاه سازی تمامی مهندسان، معماران تجربی و کاردان های فنی جهت  نام نویسی آزمون نظام مهندسی بیان کرده ایم.

شرایط و ضوابط عمومی آزمون نظام مهندسی 1400

داوطلبان جهت ثبت نام و شرکت در آزمون نظام مهندسی، بایستی از تمامی شرایط و ضوابط ثبت نام این آزمون آگاه شوند و همچنین تمامی این شرایط را نیز دارا باشند. در ادامه این مقاله به ذکر مهم ترین شرایط عمومی ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1401 پرداخته ایم.

شرایط و ضوابط عمومی آزمون نظام مهندسی 1400

داوطلبان ثبت نام آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان های فنی و معماران تجربی در بازه زمانی اردیبهشت و اسفند جهت ثبت نام خود بایستی به صورت اینترنتی و از طریق مراجعه به سایت inbr.ir اقدام نمایند.

داوطلبان آقا آزمون نظام مهندسی ملزم به دریافت پروانه فعالیت حرفه مهندسان خود، کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت (دائم یا موقت) هستند و بایستی تمام این موارد را همراه خود داشته باشند.

در آزمون نظام مهندسی در تمامی رشته ها به جز رشته معماری (طراحی)، سوالات این آزمون به صورت تستی و چهار گزینه ای مطرح میگردد. لازم به ذکر است این نکته را ذکر کنیم که نحوه برگزاری این آزمون در تمامی این رشته به صورت کتاب باز انجام می شود.

از مهم ترین شرایط میتوان به این موضوع اشاره نمود که در صورت قبولی، اعتبار آن در کلیه رشته ها و صلاحیت های آزمون های ورود به حرفه مهندسان، معماران تجربی و کاردان های فنی به میزان 3 سال است و نه بیشتر.

حد نصاب پذیرش در آزمون ورود به حرفه مهندسان و کاردان های فنی در تمامی رشته ها و صلاحیت ها به میزان 50% از کل نمره آزمون، حد نصاب صلاحیت رشته ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی و صلاحیت طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان به میزان 60% از نمره آزمون و حد نصاب پذیرش در آزمون معماران تجربی برای پایه سه به میزان 50 % برای پایه دو 55% و برای پایه یک 60 % است.

ب این نکته توجه داشته باشید که در آزمون  نظام مهندسی، صلاحیت اجرا به دو رشته تاسیسات مکانیکی و تاسیسات برقی و دو صلاحیت ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی و صلاحیت طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان به رشته عمران اضافه گردیده است و داوطلبان میتوانند شرکت نمایند.

شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1400

متقاضیانی که در مرحله اول، واجد شرایط عمومی ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1401 هستند، در مرحله بعدی بایستی به مطالعه شرایط اختصاصی رشته خود بپردازید و در صورت دذارا بودن این شرایط جهت نام نویسی آزمون نظام مهندسی اقدام نمایید.

در ادامه این مقاله به ذکر مهم ترین شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون نظام مهندسی پرداخته ایم.

رشته های تحصیلی مجاز به ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1400

رشته معماری

رشته عمران

رشته تأسیسات مكانیكی

رشته تأسیسات برقی

رشته شهرسازی

رشته نقشه برداری

رشته ترافیک

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1400

آزمون ورود به حرفه معماران تجربی: مدرک دیپلم فنی حرفه ای و یا سایر موارد


آزمون ورود به حرفه مهندسان: حداقل مدرک کارشناسی (لیسانس) مورد تایید وزارت علوم


آزمون ورود به حرفه کاردان های فنی: مدرک کاردانی مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری و یا سایر وزارت خانه ها و موسسات دولتی

صلاحیت ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی رشته عمران: داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری رشته عمران گرایش خاک و پی و همچنین دارای پروانه اشتغال به كار مهندسی در صلاحیت های نظارت یا اجرای پایه یک و حداقل صلاحیت محاسبات پایه دو


صلاحیت طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان: داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری رشته عمران گرایش سازه یا زلزله و همچنین دارای پروانه اشتغال به كار مهندسی در صلاحیت های نظارت یا اجرای پایه یك و حداقل صلاحیت محاسبات پایه دو

سوابق حرفه ای مورد نیاز ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1400

آزمون ورود به حرفه مهندسان

کارشناسی: 3 سال

کارشناسی ارشد: 2 سال

دکتری: 1 سال

آزمون ورود به حرفه کاردان های فنی

مدرک کاردانی مورد تایید وزارت علوم : 5 سال

مدرک کاردانی مورد تایید سایر وزارت خانه ها : 6 سال


شرایط عضویت در نظام مهندسی

داوطلبانی که قصد ثبت نام و عضویت در نظام مهندسی را دارند این دسته از افراد، بایستی دارای حداقل مدرک لیسانس (کارشناسی) در رشته های مهندسی عمران، مکانیک، معماری، برق، شهرسازی نقشه برداری و ترافیک و یا رشته های مربوط به ساختمان باشند.

متقاضیان، جهت عضویت در نظام مهندسی،  در مرحله اول بایستی کارت عضویت نظام مهندسی خود را دریافت نمایند و در مرحله بعدی پس از عضویت،  این امکان را دارند تا از خدمات سازمان نظام مهندسی بهره مند شوند. همچنین این دسته از افراد،  پس از قبولی در آزمون نظام مهندسی و گذشت سه سال از دریافت مدرک خود این امکان را دارند پروانه اشتغال به کار مهندسی خود را دریافت نمایند.

داوطلبان جهت عضویت در نظام مهندسی بایستی مدارکی از قبیل: عکس، فتوکپی مدرک تحصیلی و فتوکپی شناسنامه را به همراه خود داشته باشند.

.


به این مطلب امتیاز بدهید.
جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1401 ؛
از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره صدای مشاور تماس حاصل فرمایید.
9099071613 تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 1521
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اینستاگرام صدای مشاور تلگرام صدای مشاور