ثبت نام کلاس اول در سامانه پادا | pada.medu.ir


جهت مشاوره در زمینه ثبت نام کلاس اول در سامانه پادا | pada.medu.ir

ثبت نام کلاس اول در سامانه پادا، دانش اموزان و نواموزان پایه اول ابتدایی این امکان را دارند تا به دو صورت حضوری و غیر حضوری(اینرتنتی) جهت ثبت نام خود در این پایه اقدام نمایند.

والدین دانش آموزان کلاس اول جهت نام نویسی کلاس اول در سامانه پادا، بایستی در بازه زمانی تعیین شده با همراه داشتن مدارک لازم به سامانه پادا به آدرس pada.medu.ir مراجعه نمایند و جهت ثبت نام فرزند خود در این پایه نیز اقدام نمایند.

پایه اول ابتدایی یکی از مهم ترین پایه های تحصیلی برای فرزندان است زیرا که با  با تمام شدن 6 سالگی، کودک به دنیای یادگیری وارد میشود، از این رو والدین بایستی در انتخاب مدرسه فرزندانشان کاملا دقت نمایند.

با به اتمام رسیدن فصل تابستان، بسیاری از والدین دچار استرس و نگرانی های ثبت نام فرزند خود در مدارس میشوند که این اگرانی در بین والدینی که فرزند کلاس اولی دارند بیشتر دیده میشود. از این رو در ادامه این مقاله ما مواردی همانند زمان دقیق و نحوه ثبت نام کلاس اول دبستان 1400 – 1401 و انتخاب مدرسه مناسب را برای شما شرح داده ایم تا با آگاهی کامل جهت ثبت نام فرزند خود در مدارس ابتدایی اقدام نمایید.

زمان ثبت نام کلاس اول دبستان 1401 – 1402

دانش اموزان مقطع ابتدایی، ثبت نام این دسته از دانش آموزان به طور معمول در اواخر فصل بهار و اوایل و اواسط فصل تابستان صورت میگیرد اما لازم به ذکر است که زمان دقیق ثبت نام مدارس دبستان در سال تحصیلی 1400 – 1401 در بازه زمانی اوایل خرداد ماه انجام میشود.

والدین به این نکته توجه داشته باشند که ثبت نام دانش آموزان کلاس اولی  1401 – 1402 در زمان دقیق از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و والدین جهت ثبت نام دانش آموز خود باید در مهلت و زمان دقیق خود صورت بگیرد.

در سال تحصیلی 1401 – 1402،  این امکان فراهم شده است تا دانش آموزان پایه اول ابتدایی ثبت نام خود را به دو صورت حضوری و اینترنتی را انجام دهند.

در سال تحصیلی جدید، نواموزان پایه اول ابتدایی برای ثبت نام خود در ابتدا بایستی مراحل سنجش سلامت دانش آموز را تکمیل نمایند و سپس با همراه داشتن مدارک لازم به سایت ثبت نام مدارس پادا به آدرس pada.medu.ir مراجعه نمایند و در این سامانه فرایند ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

هنوز زمان دقیقی در ارتباط با ثبت نام کلاس اولی ها در سامانه پادا ابلاغ نشده است به محض مشخص شدن این مقاله به روز رسانی میشود.

نحوه ثبت نام کلاس اول دبستان ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱

همان طور که پیش از این اشاره نمودیم، ثبت نام دانش اموزان کلاس اول به صورت غیر حضوری و از طریق مراجعه به سامانه پادا امکان پذیر میباشد.

در بعضی مواقع شاهد سوالاتی همانند، سن ورود به اول ابتدایی چند است؟ هستیم که در پاسخ به این سوال باید بگوییم که کودکانی که 6 سالشان تمام شده است،  این دسته از افراد بایستی جهت ثبت نام در پایه اول ابتدایی اقدام نمایند و همچنین این افراد برای ثبت نام در پیش دبستانی مجاز نیستند.

به این نکته توجه داشته باشید که ثبت نام کلاس اول دبستان​ 1401 -1402 کودکان متولد نیمه اول سال 94 به قبل، این دسته از افراد مشمول ثبت نام در مقطع اول ابتدایی خواهند بود.

والدین دانش آموزان جهت ثبت نام خود چه به صورت حضوری و چه به صورت غیر حضوری،  بایستی در ابتدا مراحل سنجش سلامت دانش آموز پایه اولی را تکمیل نمایند و سپس با همراه داشتن مدارک و اطلاعات مورد نیاز به سایت ثبت نام پادا به آدرس pada.medu.ir مراجعه نمایند و مدارک را در این سامانه بارگزاری نمایند و جهت پرداخت هزینه ثبت نام نیز اقدام نمایند.

برای کسب آگاهی و جلوگیری از هرگونه مشکل و ابهام برای والدین در ادامه این مقاله ثبت نام و راهنمای نحوه ثبت مدارک اول بتدایی 1401 – 1402 را به طور کامل شرح داد ایم.


در مرحله اول، آدرس اینترنتی سامانه پادا به نشانی اینترنتی pada.medu.ir  را در مرورگر خود وارد نمایید.

در صفحه به نمایش گذاشته شده وارد بخش مورد نظر که همان پیش ثبت نام مدارس است شوید.

در این مرحله،  اطلاعات خواسته شده در قسمت مربوطه به درستی و با دقت وارد نمایید و سپس گزینه ورود را انتخاب نمایید.

پس از گذراندن مراحل بالا، وارد صفحه ثبت نام مدارس میشوید که در این قسمت با انتخاب پایه اول ابتدایی بایستی مدارک ثبت نام دانش آموزان کلاس اولی را وارد نمایید.

همچنین قابل به ذکر است این نکته را ذکر نماییم که با توجه به اعلام معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش،  اقدام به برگزاری هرگونه مصاحبه یا آزمون برای نو آموزان پیش دبستانی و کلاس اولی ها در همه مدارس دولتی و غیر دولتی جهت ثبت نام دانش آموزان ممنوع و غیر مجاز است.

مراحل سنجش سلامت ثبت نام کلاس اول دبستان 1401 – 1402

همان طور که پیش از آن اشاره نمودیم، جهت ثبت نام کلاس اولی ها در مدارس، در مرحله اول دانش اموزان بایستی در طرح سنجش سلامت شرکت نمایند. این طرح به منظور ارزیابی سلامت جسمانی دانش آموزان در بدو ورود به مقطع ابتدایی و پیش دبستانی اجرا میشود.

مراحل ثبت نام و شرکت در  سنجش سلامت دانش آموزان عبارت است از:

در ابتدا، والدین دانش آموزان باید به صورت حضوری به مدارس مراجعه نمایند.

سپس، جهت ثبت نام  پیش ثبت نام کلاس اولی ها ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ توسط مدیر ثبت نام  سنجش سلامت صورت میگیرد و در این زمان والدین همراه با فرزند خود به پایگاه های سنجش سلامت ارجاع داده می شوند که والدین موظف هستند در این محل، هزینه ثبت نام سنجش سلامت فرزند خود را پرداخت نمایند.

در صورت تایید و نبود مشکل خاصی،  ، تاییدیه آن به والدین داده میشود تا تحویل مدرسه دهند.

در آخرین اقدام  ثبت نام دانش آموزان کلاس اول دبستان 1400 – 1401، ثبت اطلاعاتی اعم از ثبت نام و نام خانوادگی و اطلاعات مربوط به مادر و پدر دانش آموزان در سامانه سناد است که این فرایند توسط مدیر مدرسه صورت میگیرد.

مشاوره ثبت نام کلاس اول دبستان ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱

همان طور که در اوایل این قاله ذکر نمودیم،  پایه اول یکی از مهم ترین و حساس ترین پایه های ثبت نام دانش آموزان است که جهت انتخاب یک مدرسه ایده آل نیازمند رعاین چندین فاکتور مهم هستید که در ادمه این فاکتور ها را به طور کامل شرح داده ایم .

فاکتور های مهم در انتخاب مدرسه ابتدایی

کادر آموزشی مجرب

امکانات مناسب و عالی

نزدیک بودن به محل زندگی دانش آموز

محیطی سازگار با روحیات دانش آموز

شهریه متناسب با امکانات ارائه شده در مدرسه

روش های کمک به کلاس اولی ها
این موضوع درست است که انتخاب یک مدرسه مناسب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است اما نقش والدین در آگاهی از روند تحصیل او به خصوص در پایه اول دبستان 1400 – 1401 بسیار ضروری و مهم است.
این والدین هستند که با پیگیری های متعدد دانش آموزان را ترغیب به  یادگیری ، پیشرفت و موفقیت در مدرسه مینمایند. از این رو در ادامه این مقاله شماری از روش های اصلی کمک به دانش آموز پایه اول ابتدایی 1401 – 1402 را برای شما والدین عزیز بیان نموده ایم.
دانش آموز خود را تشویق نمایید و برای هر یک از موفقیت های فرزند خود، جایزه ای تهیه نمایید.
ریاضی را به صورت بازی به فرزند خود آموزش دهید.

مهارت گوش دادن دانش آموز را با خواندن داستان های جذاب تقویت نمایید.

با معلم و مدرسه فرزند خود به صورت منظم در ارتباط باشید.

.

سوالات متداول

ثبت نام مدارس ابتدایی در چند مرحله صورت میگیرد؟

 همات طور که در این مقاله شرح دادیم،  دانش آموزان پایه اول ابتدایی در دو مرحله صورت میگیرد و همچنین شامل طرح سنجش سلامت است.

ثبت نام مدارس ابتدایی به چه صورت است؟

ثبت نام دانش اموزان به دو صورت حضوریس و غیر حضوری ( الکترونیکی) امکان پذیر است و در این مقاله به طور کامل در این باره صحبت نموده ایم.

زمان ثبت نام مدارس ابتدایی ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ در چه بازه زمانی است ؟

زمان دقیق برای ثبت نام کلاس اول دبستان 1400 – 1401 به طور معمول در بازه زمانی خرداد ماه است که به محض مشخص شدن تاریخ دقیق، این مقاله به روز رسانی میشود.

به این مطلب امتیاز بدهید.
جهت مشاوره در زمینه ثبت نام کلاس اول در سامانه پادا | pada.medu.ir ؛
از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره صدای مشاور تماس حاصل فرمایید.
9099071613 تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 1527
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اینستاگرام صدای مشاور تلگرام صدای مشاور