ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1401


جهت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1401

ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1401، فارغ التحصیلانی که در هر یک از رشته های  عمران و معماری، برق، مکانیک و… تحصیل نموده اند این دسته از افراد جهت ورود به حرفه مهندسان و کسب تجربه بایستی برای دریافت گواهی اشتغال به کار و کسب پروانه نظام مهندسی اقدام نمایند و تمامی این مدارک را نیز دریافت نمایند. برای این کار لازم است در آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۱ ثبت نام و شرکت نمایید.

هر ساله، “آزمون نظام مهندسی” توسط سازمان نظام مهندسی، که سازمانی غیر دولتی است در راستای هدف تشخیص نیرو های ماهر جهت اعطای پروانه ورود به حرفه مهندسان اقدام به برگزاری این آزمون می نماید.

هم چین این آزمون، در هفت رشته معماری صلاحیت های (نظارت، طراحی و اجرا)، عمران صلاحیت های (نظارت، محاسبات، اجرا، ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی و طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان)، تاسیسات مکانیکی صلاحیت های (اجرا، طراحی و نظارت)، تاسیسات برقی صلاحیت های (اجرا، طراحی و نظارت)، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک برای داوطلبان هر یک از رشته های ذکر شده نیز برگزار میگردد.

داوطلبان با همراه داشتن مدارک لازم و همچنین واجد شرایط بودن، این امکان را دارند با ورود به سایت سازمان نظام مهندسی در زمان ثبت نام جهت تکمیل فرم ثبت نام خود اقدام نمایند. از این رو در ادامه این مقاله، به ذکر مواردی مهم از این آزمون از قبیل: شرایط، زمان و نحوه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1401 به طور کامل پرداخته ایم.

زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1401

هر ساله آزمون نظام مهندسی دو بار در سال برگزار میگردد که زمان مشخص ثبت نام این آزمون از طریق انتشار اطلاعیه مجری برگزار کننده آزمون نظام مهندسی برای داوطلبان اعلام میگردد.

ثبت نام آزمون نظام مهندسی اسفند ماه سال 1401 احتمال دارد در محدوده زمانی دی ماه آغاز شود، در صورت مشخص شدن زمان دقیق نام نویسی آزمون نظام مهندسی 1401، این مقاله به روز رسانی میشود.

شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1401

داوطلبان و فارق التحصیلان رشته های معماری، عمران، تأسیسات مكانیكی، تأسیسات برقی، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیك که مدرک شان مورد تایید وزارت علوم باشد در صورتی که مدارک آنها تکمیل باشد این امکان را دارند تا در آزمون نظام مهندسی شرکت نمایند.

داوطلبان رشت های مذکور به این نکته توجه داشته باشند که در مقطع کارشناسی پس از گذشت 3 سال سابقه کار حرفه ای، فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد پس از گذشت 2 سال سابقه کار حرفه ای و فارغ التحصیلان مقطع دکتری پس از گذشت 1 سال سابقه کار حرفه ای از زمان اخذ مدرک شان،  این دسته از فارق التحصیلان مجاز به شرکت در ثبت نام آزمون نظام مهندسی هستند.

از دیگر دسته های داوطلبان آزمون نظام مهندسی،  داوطلبان دارای مدرک کاردانی هستند که این دسته از داوطلبان بایستی در  آزمونی مختص کاردان ها شرکت نمایند که جهت شرکت در این آزمون بایستی شرایطی را نیز دارا باشند که مهم ترین این شرایط میتوان به  دارا بودن مدرک فنی مورد تایید وزارت علوم با سنوات کار حرفه مرتبط (5 سال) و یا داشتن مدارک فنی مورد تایید سایر وزارتخانه ها و موسسات دولتی با سنوات کار حرفه مرتبط (6 سال) اشاره نمود.

از دیگر داوطلبان این آزمون، داوطلبان فاقد مدرک کاردانی فنی هستند این دسته از داوطلبان در صورت دارا بودن شرایطی میتوانند در آزمون صلاحیت حرفه ای معماران تجربی 1401ثبت نام و شرکت نمایند. همچنین داوطلبان، جهت ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1401 بایستی مدرک دیپلم فنی، مدرک پایان خدمت و یا معافیت دائم و عدم عضویت در سازمان استان خود را همراه خود نیز داشته باشند.

نحوه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1401

داوطلبان جهت نام نویسی در آزمون نظام مهندسی 1401 بایستی به صورت اینترنتی و از طریق مراجعه  و ورود به  سایت معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اقدام نمایند. همچنین داوطلبان در مهلت ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1401 این امکان را دارند تا با مراجعه به سایت  inbr.ir جهت پرداخت هزینه این آزمون نیز اقدام نمایند و مراحل ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

راهنمای ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۱

در ابتدا، بایستی به  ” معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ” و یا “ inbr.ir ” در مرور گر خود وارد نمایید و برروی عبارت جست و جو کلیک نمایید.

در این محله، شما وارد صفحه اصلی سایت شده اید و بایستی در این قسمت گزینه “سامانه آزمون های ورود به حرفه” را انتخاب نمایید و سپس، از لیست بالای سامانه باید وارد گزینه نظام مهندسی شوید.

پس از گذراندن مراحل مذکور، برروی گزینه “ثبت نام آزمون اسفند 1401” کلیک نمایید.

در این مرحله، پس از ورود به صفحه ثبت نام آزمون بایستی گزینه “خرید کارت” را جهت ورود به درگاه بانکی الکترونیکی و در راستای پرداخت هزینه ثبت نام و به منظور تهیه کارت اعتباری ثبت نام حاوی شماره پرونده و رمز عبور انتخاب نمایید.

در این قسمت، به صفحه ثبت نام آزمون نظام مهندسی بازگردید و سپس گزینه ” تایید و ادامه ” را جهت ورود به صفحه ثبت نام انتخاب نمایید.

به محض شروع نام نویسی آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۱، این مقاله به روز رسانی میگردد و همچنین  لینک ثبت نام در این مقاله در اختیار داوطلبان نیز قرار میگیرد.

سوالات متداول

از چه طریقی می توان مراحل ثبت نام آزمون نظام مهندسی را طی نمود؟

همان طور که در این مقاله اشاره نمودیم، نحوه ثبت نام در این آزمون به صورت اینترنتی و از طریق مراجعه به سایت مذکور امکان پذیر است.

آزمون نظام مهندسی چه زمانی برگزار می شود؟

آزمون نظام مهندسی دو بار در سال در بازه اردیبهشت و اسفند ماه برگزار میگردد که در این باره در این مقاله به طور کامل صحبت کرده ایم.

آیا با مدرک دیپلم هم می توان آزمون نظام مهندسی شرکت کرد؟

پاسخ به این سوال بله است. داوطلبان این امکان را دارند تا در صورتی که سایر شرایط آزمون صلاحیت حرفه ای معماران را نیز دارا باشند این امکان را داشته باشند تا در  این آزمون شرکت نمایند که این شرایط را به طور کامل در این مقاله شرح داده ایم.


به این مطلب امتیاز بدهید.
جهت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1401 ؛
از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره صدای مشاور تماس حاصل فرمایید.
9099071613 تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 1525
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اینستاگرام صدای مشاور تلگرام صدای مشاور