آزمون یوس چیست؟ | همه چیز درباره آزمون یوس


جهت مشاوره در زمینه آزمون یوس چیست؟ | همه چیز درباره آزمون یوس

🔰شرحی مختصر بر متمرکز شدن آزمون یوس

آزمون یوس چیست؟

برگزاری آزمون یوس از سال 2010 به بعد به دانشگاه ها سپرده شد و طی این مدت نقاط ضعف و قوت آن بررسی شد و نهایتا تصمیم بر آن شد که فرمت آزمون ها به روال سابق برگردد. به طور مختصر فواید فرمت جدید برای متقاضیان تحصیل در ترکیه ذکر می شود:

✅ شانس قبولی: با توجه به برچیده شدن بحث فروش صندلی و همچنین اضافه شدن سهمیه دانشگاه هایی که با sat بر می‌داشتند (که متاسفانه در سال های اخیر به دلیل فروش سوالات در حق داوطلبان اجحاف می شد) به شدت شانس قبولی بالا خواهد رفت.

✅ منابع آزمون : با توجه به اینکه در فرمت قدیم هر یک از دانشگاه ها آزمون خود را برگزار می کردند و سبک سوالات هر دانشگاه مختص به خودش بود، داوطلبان مجبور به مطالعه حجم عظیمی از مطالب برای پوشش مباحث همه دانشگاه ها بودند. حال با قانون جدید سرفصل ها مشخص خواهند بود و احتمالا با آزمون استانداردتری طرف خواهیم بود. (شاید حتی مثل دانشگاه استانبول مباحثی مثل مشتق و انتگرال حذف شوند. باز هم البته چیزی رو نمیشه قطعی اعلام کرد و باید منتظرم باشیم.)

آزمون یوس چیست؟

✅ هزینه: متاسفانه سال‌های قبل هزینه بسیار زیادی به خانواده ها از دو جبهه وارد می شد. اول موضوع ثبت نام آزمون ها بود که به طور متوسط هر دانشگاه 400 لیر میشد و در مجموع برای 12 تا 15 دانشگاه ثبت نامی بین 5 تا 6 هزار لیر فقط هزینه ثبت نام آزمون دانشگاه ها می شد. دوم بحث تور آزمون های یوس بود که منجر به اقامت حدود 50 روزه در ترکیه میشد. در فرمت جدید طبیعتا فقط هزینه ثبت نام یک آزمون خواهید داد و همچنین اقامت دو یا سه روزه برای برگزاری آزمون. هر چند در اطلاعیه منتشر شده اعلام کردند که موضوع برگزاری آزمون در خارج از ترکیه رو هم بررسی خواهند کرد.

❌ در مورد تعداد دفعات برگزاری آزمون در اطلاعیه منتشر شده چیزی ذکر نشده ولی احتمالا همانند آزمون Ales (آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی) دو بار در سال برگزار شود.

به این مطلب امتیاز بدهید.
جهت مشاوره در زمینه آزمون یوس چیست؟ | همه چیز درباره آزمون یوس ؛
از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره صدای مشاور تماس حاصل فرمایید.
9099071613 تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 1527
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اینستاگرام صدای مشاور تلگرام صدای مشاور