کد نظام وظیفه کنکور سراسری ۱۴۰۱


جهت مشاوره در زمینه کد نظام وظیفه کنکور سراسری ۱۴۰۱

کد نظام وظیفه کنکور سراسری ۱۴۰۱

داوطلبان مرد  باید وضعیت نظام وظیفه خود را برای ثبت نام در کنکور 1401 به وسیله کد نظام وظیفه کنکور سراسری ۱۴۰۱ در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ذکر شده با توجه به شرایط تعریف شده برای هر کد تعیین کنند. داوطلبان بایستی کد ذکر شده را در بند 47 فرم اینترنتی ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ وارد کنند.

 

کد نظام وظیفه کنکور سراسری ۱۴۰۱

هنگام ثبت نام کنکور سراسری 1401 تمامیمتقاضیان آقا کنکور 1401، موظفند در فرم ثبت نام وضعیت نظام وظیفه خود را به سازمان سنجش از طریق کد نظام وظیفه اعلام نمایند. 

در هنگام ثبت نام،  اطلاعات نظام وظیفه خود را با دقت کامل وارد کنید زیرا عدم تطابق اطلاعات، حتی در صورت قبولی شما در دانشگاه از ثبت نام شما جلوگیری می‌شود.

لیست کدهای نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور سراسری 1401
کد 1 داشتن کارت پایان خدمت
کد 2 دارا بودن كارت معافيت دائم هوشمند (كفالت، پزشكی، ايثارگران و موارد خاص)
کد 3 مشمولان دارای برگ معافيت موقت هولوگرام دار بدون غيبت (پزشكی، كفالت) در مدت اعتبار آن.
تبصره: در صورت قبولی اين افراد بايد مجوز لازم جهت ثبت نام در دانشگاه را از معاونت وظيفه عمومی محل استقرار دانشگاه اخذ نمايند.
کد 4 مشمولان محصل سال آخر دوره متوسطه که در سال تحصيلی 1400-1401 معافيت تحصيلی دانش آموزی اخذ نموده و تا تاريخ 1401/06/31 در سنوات مجاز تحصيلی (حداکثر تا 20 سالگی تمام) فارغ التحصيل می شوند.
کد 5 دانش آموزانی كه قبل از سن مشموليت (قبل از 18 سالگی تمام) موفق به دريافت ديپلم نظام آموزشی جديد 3-3-6 شده باشند، به شرط نداشتن غيبت.
توضيح: دانش آموزانی كه در سن 17 سالگی و قبل از سن مشموليت موفق به دريافت ديپلم می شوند، چنانچه حداكثر تا شش ماه پس از رسيدن به سن مشموليت (18 سالگی تمام) وارد دانشگاه شوند، مجاز به ادامه تحصيل می باشند؛ در غير اين صورت به دليل ورود به غيبت، مجاز به ادامه تحصيل نخواهند بود؛ مگر اينكه در مهلت شش ماه، خود را معرفی کرده و بدون غيبت به خدمت اعزام و يا دارای برگ اعزام بدون غيبت باشند.
کد 6 كاركنان وظيفه (سربازان در حال خدمت) بدون غيبت اوليه دارای مدرک پيش دانشگاهی و يا ديپلم نظام آموزشی جديد 3-3-6 حضوری و پيوسته (دانش آموزان عادی) به شرطی كه در مقطع كارشناسی و بالاتر پذيرفته شوند.
کد 7 كاركنان وظيفه ای كه خدمت دوره ضرورت آنان تا تاريخ 1401/06/31 به پايان ميرسد (اين دسته از افراد بايد به هنگام ثبت نام در دانشگاه، گواهی يا كارت پايان خدمت ارائه نمايند).
کد 8 كاركنان پايور شاغل در نيروهای مسلح با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت از اداره نيروی انسانی سازمان مربوط برای ادامه تحصيل.
کد 9 دانشجويان انصرافی در صورتی كه در سنوات اوليه تحصيلی، موضوع تبصره 1 ماده 33 قانون، انصراف داده و همچنين از تاريخ انصراف آنان در دانشگاه و رشته قبلی تا زمان پذيرش در دانشگاه و رشته جديد بيش از يکسال سپری نشده باشد. مضافا مشروط به اينكه قبلا (از تاريخ 1390/08/22 به بعد) از امتياز يکبار انصراف استفاده نكرده باشند.
کد 10 فارغ التحصيلان مقطع کاردانی فقط می توانند در رشته هايی در مقطع کارشناسی پيوسته تحصيل نمايند که برابر اعلام وزارتخانه های علوم و بهداشت، آن رشته (رشته تحصيلی مقطع کاردانی) مقطع کارشناسی ناپيوسته بالاتر ندارد.

کد نظام وظیفه کنکور سراسری ۱۴۰۱

نکات نظام‌وظیفه داوطلبان

 متقظیان آقا که دارای کد نظام وظیفه 7 هستند،  این دسته از افراد کسانی هستند که قبل از شروع 18 سالگی وارد دانشگاه می‌شوند. این دسته از متقاظیان که مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی خود را در سن پایین‌تر  از حد معمول دریافت کرده‌اند، زمانی مجاز به ادامه تحصیل هستند که حداكثر تا شش ماه پس از رسيدن به سن مشموليت (18 سالگی)  می‌توانند وارد دانشگاه شوند. برای ثبت نام در کنکور سراسری 1401،داشتن کد نظام وظیفه کنکور سراسری ۱۴۰۱ الزامی است.

 

در صورتی که داوطلب، در این بازه زمانی اقدام به ثبت نام در دانشگاه نکند، مجاز به ادامه تحصیل نیست و باید خود را از طريق يكی از دفاتر پليس +10 به وظيفه عمومی معرفی نماید.

متقاظیانی که در کنکور سراسری شرکت کرده باشند و تاريخ اعزام به خدمت آنها قبل از اعلام نتایج قبولی در دانشگاه باشد، این دسته از افراد بایستی، طبق مقررات، زمان اعزام به سربازی خود را تمدید کنند زیرا در غير اين صورت به دليل غيبت، مجاز به ادامه تحصيل نخواهند بود. این متقاضیان، پس از اعلام نتایج و قبولی، امکان گرفتن معافیت تحصیلی را دارند و می‌توانند وارد دانشگاه شوند.

 

متقاضیانی که با کد نظام وظیفه 8 که ین کد دلالت بر سربازان در حال خدمت بدون غیبت هستند و در زمان تعیین شده به خدمت اعزام شده‌اند، در صورت قبولی در مقطع كارشناسی و بالاتر، برای ادامه تحصيل می‌توانند ایست خدمت بگیرند. 

به این مطلب امتیاز بدهید.
جهت مشاوره در زمینه کد نظام وظیفه کنکور سراسری ۱۴۰۱ ؛
از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره صدای مشاور تماس حاصل فرمایید.
9099071613 تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 1521
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اینستاگرام صدای مشاور تلگرام صدای مشاور