چند سال میتوان پشت کنکور ماند


جهت مشاوره در زمینه چند سال میتوان پشت کنکور ماند

چند سال میتوان پشت کنکور ماند ؟ با توجه به برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۰ برخی از شرکت‌کنندگان این سوال برایشان پیش می آید که آیا می توانم پشت کنکور بمانند یا خیر ؟؟ معمولا مشمولین خدمت سربازی نگران پشت کنکور ماندن هستند از همین رو در این مقاله توضیحاتی را در اختیار شما داوطلبان عزیز قرار می دهیم.


چند سال میتوان پشت کنکور ماند


چند سال میتوان پشت کنکور ماند

در رابطه با پشت کنکور ماندن خانم ها مشکلی ندارند و هر چند سال که بخواهند می‌توانند پشت کنکور بمانند و در کنکور سال های بعدی شرکت کنند اما این شرایط برای پسران که مشمول نظام وظیفه هستند به این صورت نیست.


وضعیت پشت کنکور ماندن برای پسران :

پشت کنکور ماندن به مدت یک سال برای تمام مشمولین خدمت سربازی آزاد است. یعنی هر کسی می تواند بدون اینکه با مشکلات سربازی روبه‌رو شود یک سال پشت کنکور بماند.


به صورت مثال اگر شما اولین بار در کنکور سال ۱۴۰۰ شرکت کنید در صورت عدم پذیرش می توانید در کنکور سال ۱۴۰۱ بدون هیچ مشکلی شرکت کنید اما در کنکور سال ۱۴۰۲ دیگر امکان شرکت ندارید و تنها کاری که باید انجام دهید این است که باید در یک دانشگاه غیر روزانه ثبت نام بکنید،مثل پیام نور،آزاد و … و به محض قبولی دو ترم پشت سر هم مرخصی بگیرید،برای کنکور مطالعه کرده و کنکورتون رو بدید و بعد از قبولی در دانشگاه جدید انصراف داده و در آنجا ثبت نام کنید!


فقط توجه داشته باشید که حتی درصورت دریافت مرخصی در هر ترم، شهریه پایه آن ترم را باید پرداخت کنید.


اگر شما هم جر افرادی هستید که در کنکور 1400 برای دومین بار شرکت میکنید (مشمول نظام وظیفه) و پذیرفته نشده اید میتوانید در رابطه با دانشگاه های بدون کنکور با سامانه صدای مشاور تماس بگیرید و راهنمایی لازم را در تمامی زمینه ها دریافت کنید.


3/5 - (1 امتیاز)
جهت مشاوره در زمینه چند سال میتوان پشت کنکور ماند ؛
از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره صدای مشاور تماس حاصل فرمایید.
9099071613 تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 7 در انتظار بررسی : 1525
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مازیار چهارشنبه , 10 فوریه 2021 - 19:04

سلام خسته نباشید ببخشید من متولد ۲۰دی ۱۳۸۰هستم و دو سال از تحصیل باز ماندم و الان کلاس یازدهم هستم و برای سال ۱۴۰۱ در سن ۲۰ سالگی اولین کنکورم را میدهم آیا ممکنه سال ۱۴۰۲ هم کنکور بدهم باید چی کار کنم ممنون.

صدای مشاور یکشنبه , 14 فوریه 2021 - 21:54

سلام قبل ۲۰سالگی دیپلم بگیرید وکنکوربدید.خیر
ولی اگر دانشجو باشید بایه سری شرایط می تونید

نیاز به مشاوره تخصصی نظام وظیفه دارید

محمد چهارشنبه , 7 آوریل 2021 - 15:46

سلام من سال ۹۹ اولین کنکورم رو دادم و الان بدون مشکل پشت کنکورم ولی اگه کنکور ۱۴۰۰قبول نشم باید برم سربازی فقط یه راه می مونه اونم ثبت نام دانشگاه و گرفتن مرخصی هست ولی من شنیدم که به این راحتی مرخصی نمیدن یا مثلا میگن ترم اول نمیشه مرخصی گرفت

آریا شنبه , 15 می 2021 - 2:30

سلام خسته نباشید من امسال کنکور ۱۴۰۰ میدم ولی ثبت نام کردم چون میخام تا ۱۴۰۱ پشت کنکوری بمونم با اینکه من کنکور ثبت نام نکردم مشمول سربازی میشوم ؟؟

بهنام پنج‌شنبه , 27 می 2021 - 3:06

سلام من اولین بار سال ۹۸ کنکور دادم و حالا برای کنکور ۱۴۰۰ پیام نور ثبت نام کردم ولی علی رغم ثبت نام برای کنکور ۱۴۰۰ تصمیم دارم برای کنکور ۱۴۰۱ اقدام کنم
آیا این اجازه رو از طرف پیام نور دارم یا خیر
و میتونم با وجود ثبت نام کنکور ۱۴۰۰ بازم بدونه مشکل سربازی برای ۱۴۰۱ اقدام کنم یا خیر

sajjad پنج‌شنبه , 27 می 2021 - 23:33

سلام خسته نباشید من متولد 30 فروردین 80 هستم و سال 98 اولین کنکورمو دادم و پارسال دانشگاه پیام نور ثبت نام کردم و دو ترم مرخصی گرفتم اگر امسال هم بخوام پشت کنکور بمونم میتونم انتخاب واحد کنم و بمونم برای سال بعد یا این امکان وجود نداره؟

arman دوشنبه , 7 ژوئن 2021 - 10:04

سلام ممنون میشم جواب سوالمو بدین من متولد 8 تیر 1381 هستم و اولین کنکورم سال 99 بود الان پشت کنکورم که سال دوم آزمون بدم ولی میخام بدونم اگه نخاستم برم امسال و سال بعد کنکور بدم میتونم مرخصی سربازی بگیرم چون 2 روز فاصله داره روز تولدم با برگزاری کنکور با تشکر

اینستاگرام صدای مشاور تلگرام صدای مشاور