دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1401


جهت مشاوره در زمینه دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1401

دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1401، مهندسان، کاردان های فنی و معماران تجربی که متقاضی نام نویسی در آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ و اخذ پروانه فعالیت حرفه ای خود، این دسته از افراد این امکان را دارند با دانلود دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی از تمامی موارد و جزئیات نام نویسی این آزمون از قبیل:  شرایط ثبت نام، سوابق لازم، رشته و مقاطع مجاز به اخذ پروانه و… دسترسی داشته باشند و به طور کامل آگاه شوند.

لازم به ذکر است، آزمون نظام مهندسی سالیانه 2 بار در بازه زمانی اردیبهشت ماه و اسفند ماه (و یا بهمن)  جهت شرکت داوطلبان برگزار میگردد که داوطلبان واجد شرایط این امکان را دارند  با ثبت نام و شرکت در این آزمون پروانه فعالیت خود را جهت ورود به حرفه مهندسان دریافت نمایند.

جهت کسب اگاهی داوطلبان و جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی،  راهنمای نام نویسی آزمون در دفترچه منتشر میگردد که داوطلبان با دانلود این دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1401 میتوانند به اطلاعات ان دسترسی پیدا نمایند.

داوطلبان ثبت نام آزمون نظام مهندسی نوبت اول و دوم، این دسته از متقاضیان موظف هستند قبل از ثبت نام در آزمون نظام مهندسی، جهت اگاهی از  جزئیات ثبت نام و برگزاری آزمون همانند شرایط و ضوابط پذیرش در این آزمون به دفترچه راهنما ثبت نام آزمون نظام مهندسی مراجعه نمایند و سپس برای دانلود و مطالعه این دفترچه اقدام نمایند.

پس از ذکر مراحل بالا، داوطلبان این امکان را دارند مهلت تعیین شده نسبت به تکمیل فرآیند نام نویسی خود اقدام نمایند. از این رو در ادامه این مقاله،  بخش های مختلف و شرایط ثبت نام این آزمون را به طور کامل ذکر کرده ایم.

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1400

داوطلبان آزمون نظام مهندسی همان طور که در موارد فوق ذکر کردیم، جهت اطلاع از شرایط آزمون نظام مهندسی و ثبت نام صحیح و پذیرش نهایی در این آزمون میتوانند فایل دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون نظام مهندسی را دانلود نمایند و به مطالعه جزئیات ذکر شده در این دفترچه بپردازند.

همچنین زمان انتشار این دفترچه، مدتی قبل از آغاز زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی از سوی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی منتشر و در اختیار داوطلبان قرار میگیرد.

به محض اینکه دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی اسفند ماه 1400 منتشر شود، این مقاله به روز رسانی میگردد و لینک دانلود این دفترچه در این مقاله قرار میگیرد.

جزئیات دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1400

پس از انکه در محله اول داوطلبان جهت دانلود دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1401 اقدام نمودند، بایستی جهت مطالعه بخش های مرتبط با ثبت نام و شرایط خود بپردازند و پس از آگاهی کامل از مندرجات تمامی بخش ها، جهت ثبت نام خود به صورت اینترنتی و از طریق ورود به سایت inbr.ir اقدامات لازم را انجام نمایند.

در ادامه این مقاله جهت تسهیل در دسترسی به دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی و کسب اطلاعات بیشتر،  جزئیات بخش های دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1401 را به طور کامل شرح داده ایم.

بخش اول: مدرک تحصیلی

بخش دوم: سابقه کار مهندسان و کاردان های فنی

بخش سوم: سابقه کار معماران تجربی

بخش چهارم: مدت زمان اعتبار قبولی آزمون ها

بخش پنجم: صلاحیت های ارائه شده هر رشته

بخش ششم: شیوه برگزاری آزمون ها و حد نصاب ها

بخش هفتم: تاریخ و نحوه ثبت نام و برگزاری آزمون

بخش هشتم: رسیدگی به تخلفات آزمونی و پذیرش

شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1400

یکی از مهم ترین و حیاتی ترین بخش ها مهم این دفترچه میتوان به شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی اشاره نمود که داوطلبان جهت نام نویسی خود ملزم به اگاهی از این بخش از دفترچه هستند که این شرایط عبارتند از:

رشته های تحصیلی مورد پذیرش آزمون نظام مهندسی 1400


معماری، عمران، تاسیسات مكانیكی، تاسیسات برقی، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک


مدارک تحصیلی مورد قبول آزمون نظام مهندسی 1400


آزمون ورود به حرفه مهندسان: حداقل مدرک کارشناسی مورد تایید وزارت علوم در رشته های مذکور


آزمون ورود به حرفه مهندسان صلاحیت ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی رشته عمران: این دسته از داوطلبان بایستی  مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری رشته عمران گرایش خاک و پی و همچنین دشاتن پروانه اشتغال به كار مهندسی در صلاحیت های نظارت یا اجرای پایه یک و حداقل صلاحیت محاسبات پایه دو را به همراه خود نیز داشته باشند.

آزمون ورود به حرفه مهندسان صلاحیت طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان: این افراد مستلزم به دریافت و همراه داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری رشته عمران گرایش سازه یا زلزله و همچنین دارای پروانه اشتغال به كار مهندسی در صلاحیت های نظارت یا اجرای پایه یک و حداقل صلاحیت محاسبات پایه دو میباشند.

سوابق لازم: 

سابقه کار مهندسان 

کارشناسی: 3 سال

کارشناسی ارشد: 2 سال

دکتری: 1 سال

سابقه کار کاردان های فنی

مدرک کاردانی مورد تایید وزارت علوم : 5 سال

مدرک کاردانی مورد تایید سایر وزارت خانه ها : 6  سال

سوالات متداول

 از چه طریقی می توان دفترچه راهنمای آزمون نظام مهندسی را مطالعه نمود؟

دفترچه ثبت نام این آزمون از طریق معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی منتشر میگردد و در اختیار داوطلبان قرار میگیرد که به محض انتشار این دفترجه،  در این مقاله لینک دانلود دفترچه قعال میگردد.

دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی چه زمانی منتشر می گردد؟

زمان انتشار این دفترچه، مدتی قبل از  آغاز ثبت نام آزمون است که ما به محض مشخص شدن زمان دقیق تاریخ انتشار این دفترچه را در این مقاله قرار میدهیم.

از چه طریقی می توان شرایط لازم برای ثبت نام آزمون نظام مهندسی را مطالعه نمود؟

داوطلبان می توانند با دریافت دفترچه ثبت نام شرایط نام نویسی این آزمون را مطالعه نمایند که در این مقاله در این باره به طور کامل صحبت کرده ایم.




به این مطلب امتیاز بدهید.
جهت مشاوره در زمینه دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1401 ؛
از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره صدای مشاور تماس حاصل فرمایید.
9099071613 تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 1521
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اینستاگرام صدای مشاور تلگرام صدای مشاور