حداقل معدل رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد چقدر است؟


جهت مشاوره در زمینه حداقل معدل رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد چقدر است؟

معدل مشخصی برای ثبت نام در رشته های بدون کنکور وجود ندارد. و این که دانشگاه آزاد با چه معدلی دانشجو بپذیرد بستگی به ظرفیت اون رشته و اینکه چه افرادی با چه معدلی برای پذیرش در رشته خاص شرکت میکنند، هرچه ظرفیت رشته کمتر باشد و تعداد افراد شرکت کننده بیشتر باشد حداقل معدل رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد به سمت ماکسیموم پیش می رود ولی جای نگرانی نیست چرا که اکثر شما در ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد در سال 1401 قبولید.

شرط معدل دانشگاه آزاد بدون کنکور

ملاک حداقل معدل رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد معدل کتبی داوطلب می باشد.معدل کتبی که شامل معدل دروس می باشد که داوطلبین در امتحانات نهایی و با حضور در جلسه کسب کرده اند و شامل سایر نمرات که توسط داوطلب در مدرسه بدست امده نمیشود و معدل کل دیپلم شامل تمام نمرات داوطلب اعم از معدل کتبی نهایی و معدل پایه های تحصیل گذشته داوطلب میشود اما حداقل معدل برای رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد چقدر است میتوان گفت که معدل مشخصی درج نشده و به عوامل زیر بستگی دارد.

معدل کتبی تاثیر گذار چیست؟

در دفتر چه بیان شده فرمول بدست آوردن معدل کتبی میانگین وزنی نمراتی می باشد که داوطلبین در امتحانات نهایی سال سوم متوسطه سالی واحدی یـا ترمي واحدي و یا پایه دوازدهم دوره متوسطه دوم نظام آموزشی جدید یعنی 3-3-6 و یا نظام قدیم آموزش متوسطه به دست میآید. مکان معدل در قسمت پایین و در سمت چپ کارنامه با عنوان معدل کتبی نهایی ذکر می شود.


عوامل تاثیر گذار در حداقل معدل برای رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد

پذیرش به اندازه گستردگی ارائه اون رشته در دانشگاه های مختلف و ظرفیت که برای پذیرش متقاضیان و داوطلبان مشتاق این رشته توسط دانشگاه آزاد بیان میشود بستگی دارد.
حداقل معدل رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد مشخص نشده است ، ظریف تاثیر معدل در بیان شده پس میتوان گفت که هر چقدر معدل کل شما در دوره کاردانی برای کارشناسی و معدل کتبی دیپلم برای کارشناسی پیوسته بیشتر باشد شانس قبولی شما بیشتر خواهد شد
همچنین شرط معدل دانشگاه آزاد بدون کنکور میتواند به این بستگی داشته باشد که در آن واحد دانشگاهی در آن شهر چه افرادی با چه معدل هایی ثبت نام کرده اند و میانگین پذیرش معدل چند بوده است .

در شهرستان ها طبق روال عملی و تجربی که دیده شده به علت حجم کم دانشجو و همه افرادی که ثبت نام میکنند قبول اند و معدل کتبی آنها اهمیتی ندارد حتی تجربه دیده شده فرده با معدل بسیار پایین و کسی که در مراکز دیپلم آسان است دیپلم گرفته است به راحتی قبول شده است البته این روند در مراکز استان ها و شهر های شلوغ متفاوت است و معدل دیپلم و ضریب تاثیر آن مقدار تاثیر بیشتری میگذارد.
دقت کنید شرط معدلی وجود ندارد، یعنی اینکه شما برای یک رشته خاص نیاز مند دارا بودن برای مثال معدل 18 یا معدل 16 باشید ،پس جای هیچ نگرانی نیست.
در این روش فرد بدون شرکت در آزمون و بدون نیاز به کنکور و صرفا با معدل وارد دانشگاه میشود

تاثیر معدل شما برای ثبت نام در گروه آزمایشی دیگر

زمانی که شما در یک رشته تحصیل کرده اید و میخواهید رشته دیگری را انتخاب کنید شرط معدل دانشگاه آزاد برای رشته های بدون کنکور پر رنگ تر می شود البته این تاثیر گذارید باز هم در شهر های پر رقابت و چر جمعیت مثل تهران به چشم میخورد و در شهرستان ها تاثیر گذاری آنچنانی ندارد.

گروه آزمایشیریاضی فیزیکعلوم تجربیعلوم و معارف اسلامیعلوم انسانی سایر دیپلم ها
ریاضی10010057.157.157.4
تجربی10010057.157.157.4
انسانی57.157.110010057.4
هنر100100100100100
زبان100100100100100

توضیح جدول این جدول میزان تاثیر انتخاب رشته داوطلبین دیگر در یک رشته ای که تحصیل کرده اند را می گوید مثلا شما در رشته ریاضی تحصیل کردید و میخواهید در رشته های بر اساس سوابق تحصیلی انتخاب رشته کنید و پس تاثیر معدل شما بر اساس اعداد جدول است لذا باید دقت کنید امکان قبولی شما نیز در شهر های که آن رشته پر متقاضی است کمتر است

ضریب تاثیر معدل داوطلبان دارای دیپلم ریاضی فیزیک یا علوم تجربی برای پذیرش در مقاطع کاردانی و کارشناسی رشته هاي حسابداري، اقتصـاد، روانشناسی، علـوم ورزشی، مدیریت امور بانکی،مدیریت صنعتی، مدیریت مالی، مدیریت بازرگانی،مدیریت بیمه،مدیریت دولتی،مدیریت امور گمرکی، مدیریت فرهنگی هنري، مدیریت کسب و کارهاي کوچک، مدیریت و بازرگانی دریایی، جهانگردي و هتلداري، علم اطلاعات شناسی و دانش شناسی، گردشگري، کاردانی امور بانکی، کاردانی بیمه، کاردانی امـور دولتی و کاردانی امور مالی و مالیاتی گروه علوم انسانی 100 میباشد

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

داوطلبین معدل خیلی پایین دارند میتوانند با تماس با مشاورین ما لیست دانشگاه های آزادی که معدل تاثیر زیادی در قبولی آنها ندارد را بگیرند.

سوالات متداول:
شرط معدل بدون کنکور دانشگاه آزاد چند است؟
عدد مشخصی وجود ندارد و بر اساس معدل داوطلبین که برای هر رشته ثبت نام میکنند متغیر است
آیا با معدل پایین شانس قبولی دارم؟
بله در دانشگاه آزادی که حجم دانشجو کمتی دارند و ظرفیت اضافی می آورند .
فرقی بین تاثیر معدل کاردانش و هنرستان و رشته های نظری است ؟
باز هم بستگی به میزان رقابت در اون رشته و اینکه آیا اون رشته پر متقاضی است یا خیر

به این مطلب امتیاز بدهید.
جهت مشاوره در زمینه حداقل معدل رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد چقدر است؟ ؛
از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره صدای مشاور تماس حاصل فرمایید.
9099071613 تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 1525
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اینستاگرام صدای مشاور تلگرام صدای مشاور