تعداد شرکت کنندگان کارشناسی ارشد 1400


جهت مشاوره در زمینه تعداد شرکت کنندگان کارشناسی ارشد 1400

تعداد شرکت کنندگان کارشناسی ارشد 1400

تعداد شرکت کنندگان کارشناسی ارشد 1400


کنکور دیگر یک بخش جدایی ناپذیر از زندگی یک محصل است.محصلی که بخواهد ادامه تحصیل دهد،بعد از گرفتن مدرک کارشناسی،خود را برای کنکور ارشد آماده می کند.

هرساله صدها هزار نفر از کارشناسی فارغ التحصیل میشود و متقاضی آزمون کارشناسی ارشد ولی در این بین نیز هستند کسانی که مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری دارند ولی طالب آزمون کارشناسی ارشد نیز هستند. در این مقاله تعداد شرکت کنندگان کارشناسی ارشد 1400 را بررسی میکنیم.


تعداد شرکت کنندگان کارشناسی ارشد

هنوز تا کنون حتی موعد ثبت نام کارشناسی ارشد هم فرا نرسیده که بشود تخمین زد که چه مقدار شرکت کننده وجود دارد.به محض انتشار این مقاله ویرایش میشود.ولی بد نیست که مروری داشته باشیم بر تعداد شرکت کنندگان چند سال اخیر.

در کنکور ارشد 99 با وجود همه گیری کویید 19 و تعویق آزمون ارشد ، تعدادی بالغ بر 647 هزار 554 داوطلب در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کردند و تعداد زن و مرد در این آموزان مساوی بود. آمار شرکت کنندگان بر اساس تفکیک رشته به شرح زیر است:

433 هزار 936 نفر در گروه  انسانی، 39 هزار 208 نفر در علوم پایه،145 هزار 564 نفر در گروه فنی و مهندسی ، 177 هزار و 35 نفر در گروه کشاورزی و منابع طبیعی ، 548 هزار 89 نفر در 89 نفر در گروه هنر، 30 هزار 85 نفر در گروه دامپزشکی در این آزمون شرکت کردند.

این آزمون در 238 حوزه ی امتحانی و 80 شهرستان از سراسر کشور یرگزار شده بود.


تعداد شرکت کننده کنکور ریاضی 1400 : …….

تعداد شرکت کننده کنکور تجربی1400 : …….

تعداد شرکت کننده کنکور انسانی 1400 : …….

تعداد شرکت کننده کنکور هنر 1400 : …….

تعداد شرکت کننده کنکور زبان1400 : …….


اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد

یک ماه پس اتمام آزمون،کارنامه های آزمون منتشر می شود.در این کارنامه،مجاز شدن یا مجاز نشدن،تراز و رتبه را مشاهده میکنید.چند روز پس از انتشار کارنامه دفترچه های راهنمای  انتخاب رشته  برای گروه های علوم پایه،فنی و مهندسی،هنر،علوم انسانی،دامپزشکی منتشر میشود.این کارنامه نتایج اولیه را نشان می دهد.


نحوه ی انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد:

بعد از دانلود دفترچه راهنمای آزمون کارشناسی ارشد،به سراغ کد رشته ها بروید و آن هایی را که از نظر دانشگا،رشته و شهر برایتان منایب هستند را یادداشت کنید.در مزحله ی بعد رتبه و تراز خود را با رتبه و تراز آخرین نفری که در آن رشته قبول شده است مقایسه کنید هرچه رتبه نزدیک تر بود بهتر است.بعد از این که از صحیح بودن کد رشته های انتخابیتان اطمینان حاصل کردید،آن ها را وارد سایت کنید و ثبت نهایی را بزنید.پرینت انتخاب رسته ی خود را گرفته و تا روز اعلام نتایج قطعی پیش خود نگه دارید.

نکته ی مهم:اگر انتخاب رشته کنید و دانشگاه روزانه قبول شوید،حتی اگر شرکت نکنید،از کنکور سال بعد محروم می شوید،ولی اگر شبانه،شهریه پرداز و…… قبول شدید،شرکت در گنکور سال آینده بلامانع است.

نکته:اگر با سهمیه در دانشگاه روزانه قبول شدید،حتی اگر هم در دانشکاه شرکت نکنید،سهمیه تان را از دست خواهید داد،اما اگر شهریه پرداز،نوبت دوم و….. شرکت کردید

و قبول شدید و نرفتید،سهمیه برایتان محفوظ می ماند.


اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 

هنوز موعد کنکور کارشناسی ارشد فرا نرسیده و به محض انتشار  این مقاله ویرایش می شود.در کنکور 99 به دلیل وجود ویروس کرونا آزمون به تعویق افتاد و اعلام نتایج در آبان ماه بر روی سایت بارگذاری می شوند ولی در حالت معمول نتایج نهایی کنکور یک ماه بعد از انتخاب رشته بر روی سایت سنجش قابل مشاهده است.



تعداد شرکت کنندگان کنکور 1400  (کلیک کنید)

2/5 - (1 امتیاز)
جهت مشاوره در زمینه تعداد شرکت کنندگان کارشناسی ارشد 1400 ؛
از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره صدای مشاور تماس حاصل فرمایید.
9099071613 تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.

پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی : 1524
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اینستاگرام صدای مشاور تلگرام صدای مشاور